Adif prohibeix aparcar als camins propers a l’Estació de RENFE

Temporalment, l’Ajuntament ofereix un espai alternatiu
dd

 

Davant d’aquest fet, i per donar alternatives a les persones que venen a l’Estació de Castellbisbal en cotxe, l’Ajuntament ofereix un espai on poder deixar els vehicles; es tracta de l’antiga carretera d’accés a l’Estació que actualment està en desús i que ha estat arranjada perquè s’hi pugui aparcar mentre durin les obres del corredor. Des d’aquest punt, s’haurà de fer un trajecte a peu per un camí que passa per sota de la carretera BV1501 i de les vies de l’AVE fins arribar a l’Estació.

 

L’alcalde, Joan Playà, ha explicat que es tracta d’una solució provisional i ha insistit que no és responsabilitat de l’Ajuntament habilitar aparcaments per als usuaris de RENFE, sinó que haurien d’haver estat les administracions supramunicipals les que busquessin alternatives. Tanmateix, l’alcalde assegura que s’ha fet aquesta proposta perquè el consistori és conscient que la prohibició d’aparcar generarà problemes als qui van a l’Estació en vehicle privat i ha insistit que cal disposar d’un ampli aparcament per atendre les necessitats de les persones usuàries, ja que l’actual és insuficient. En aquest sentit, Playà ha explicat que aquesta reclamació ja s’ha fet, en repetides ocasions, tant a Adif com a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i a la Generalitat de Catalunya.

 

Connexió a l’Estació amb bus

Des del 1999, l’Ajuntament aposta i potencia l’accés a l’Estació en transport públic i,  concretament, mitjançant el servei de bus. A aquest efecte, actualment hi ha tres línies que tenen parada a RENFE i que estan incloses en el sistema tarifari integrat: la L1, la L2 i la L66.

 

En total, des del nucli urbà, s’ofereixen 67 expedicions diàries entre les 5.47 i les 23.51 hores (de dilluns a divendres), cosa que significa que, pràcticament cada hora, se’n fan entre quatre i cinc. Tot plegat, comporta que la freqüència de pas sigui de vint minuts com a màxim (fins a les 22.20 hores).