Adif licita les obres d'instal·lació d'ample internacional entre Castellbisbal i Martorell

Es recuperarà l'antic túnel de Castellbisbal que es troba fora de servei des dels anys 80
Encreuament d'un mercaderies amb un tren Teco i un tren de rodalies a Castellbisbal
Encreuament d'un mercaderies amb un tren Teco i un tren de rodalies a Castellbisbal | Bernat Borràs / Trenscat.cat

 

Adif ha licitat tres contractes d'obres i subministraments per a la implantació de l'ample internacional en el Corredor Mediterrani a Catalunya amb una inversió conjunta superior als 108 milions d'euros (IVA inclòs). L'actuació més rellevant és la referida a les obres d'instal·lació del tercer carril en el trajecte entre Castellbisbal i Bifurcació Martorell-Seat, el pressupost de la qual de licitació ascendeix a 83.370.066,91 euros (IVA inclòs), i compta amb un termini d'execució estimat de 18 mesos i mitjà. Aquesta actuació inclou la realització de tots els treballs de construcció i d'enginyeria civil necessaris per dur a terme les obres en el tram de via doble i 11 km de longitud entre les estacions de Castellbisbal i Martorell.


 

A més del tercer carril, s'implantarà l'ample mixt en les vies d'apartat 4, 6, 8 i 10 de l'estació de Castellbisbal, així com en les branques d'unió entre aquesta estació i la línia Castellbisbal-Mollet (que ja disposa d'ample mixt). A més, es procedirà a la renovació i implantació de l'ample mixt en l'accés a la factoria Seat-Martorell, incloent dues vies de l'estació. També es renovarà parcialment la via en l'estació de Castellbisbal, que dóna accés a les factories de Celsa-Gonvarri-Gonvauto. Al mateix temps, es duran a terme una sèrie d'actuacions per millorar la funcionalitat ferroviària de la línia.


 

Uns treballs d'elevada complexitat

 

Estació de Renfe a Castellbisbal
Estació de Renfe a Castellbisbal | Bernat Borràs / Trenscat.cat

 

 

A l'estació de Castellbisbal s'ampliarà la longitud de les vies d'apartat i es crea una nova via (via 10) d'estacionament. Entre altres infraestructures, es crearà un nou pas sota l'autopista AP-7, es demoliran i reconstruiran altres dos passos inferiors i s'actuarà sobre els túnels de Castellbisbal i Martorell per adaptar-los a les noves condicions d'explotació.

 

Én en aquest últim on es durà l'actuació més sorprenent: la recuperació de l'antic túnel de Castellbisbal que actualment es troba fora de servei, per incorporar-lo a l'explotació i crear una tercera via de circulació que connectarà l'estació de Castellbisbal i el viaducte del Llobregat, situat a Martorell. Es tracta d'un túnel que es va deixar d'utilitzar els anys 80 i que compta amb 877 metres de longitud.


 

Els treballs presenten una elevada complexitat tècnica, ja que és necessari actuar en l'àmbit de la plataforma i sobre el conjunt d'elements del sistema ferroviari (via, electrificació, instal·lacions de seguretat, comunicacions, senyalització i esquemes operatius de vies de diferents estacions), i, per això, Adif ha realitzat una acurada planificació de les diferents fases de les obres amb l'objectiu de minimitzar les afeccions sobre la circulació de trens.

 




Comentaris

envia el comentari