Unilever anuncia que reduirà el seu ús de plàstics en 350.000 tones anuals

La multinacional, una de les més grans del món, s'ha compromès a fer servir la meitat de plàstics nous el 2025
Edifici central d'Unilever a Rotterdam (Països Baixos)
Edifici central d'Unilever a Rotterdam (Països Baixos) | Wikimedia Commons

La multinacional britànico-neerlandesa Unilever, una de les empreses més grans del món, va anunciar aquest dilluns el seu compromís de reduir a la meitat el seu ús de plàstic nou l'any 2025, una fita que duria l'empresa de les 700.000 tones que va fer servir el 2018 fins a les 350.000. Per fer-ho, Unilever ha anunciat diverses mesures com oferir més envasos reutilitzables i reomplibles i vendre més productes sense envas. Tot això, és clar, a més d'augmentar la quantitat de plàstic reciclat que fa servir en els seus productes. En un comunicat, la mateixa empresa explica que "hi ha un munt de contaminació per plàstics al medi ambient" i fins i tot arriba a admetre que, de tots aquests plàstics "masses porten el nostre nom". A dia d'avui, Unilever ven productes a més de 190 països i que són utilitzats per aproximadament 2.500 milions de persones.

El Laboratori de Recerca d'Unilever al Regne Unit
El Laboratori de Recerca d'Unilever al Regne Unit | Wikimedia Commons

 

Aquest anunci es suma a la participació de la companyia en una iniciativa anomenada Loop, basada en la reutilització. Com a part de Loop, Unilever ven desodorants de bola en envasos d'acer inoxidable. El producte dura un mes i, quan s'acaba, es pot reomplir amb una nova barra de desodorant, en un procés que es pot repetir unes cent vegades. Altres grans empreses de béns de consum com Procter & Gamble, Nestlé, PepsiCo o Danone també s'han unit al projecte Loop per reduir el seu ús de plàstics a causa de la pressió a què estan sotmesos per part dels governs i, també, dels seus clients, cada cop més conscients del dany que el plàstic fa al medi ambient i, epsecialment, als oceans. Així, tal com va dir el CEO d'Unilever, Alan Jope, en un comunicat, les proporcions del problema dels plàstics són tan grans que cal un "repensat fonamental" de la manera com l'empresa envasa i ven els seus productes. Això passa per "introduir materials nous i innovadors i fer créixer models de negoci com els formats reutilitzables i reomplibles a unes velocitat i intensitat sense precedents".

 

Algunes de les marques comercials propietat d'Unilever i que es veuran subjectes als nous objectius de reducció de plàstics
Algunes de les marques comercials propietat d'Unilever i que es veuran subjectes als nous objectius de reducció de plàstics | Cedida

 

Així, l'empresa propietària de marques com Mimosín, Skip, Axe, Rexona, Dove, Signal, Frigo, Flora, Knorr, Hellmann's, Starlux o Ben & Jerry's, entre moltres altres, també s'ha compromès a que tots els seus envasos de plàstic siguin reutilitzables, reciclables o compostables l'any 2025 i que el plàstic reciclat suposi una quarta part de tot els que faci servir per als envasos. Tot plegat hauria d'ajudar Unilever a aconseguir el seu objectiu de reduir a la meitat l'ús de plàstic nou. De fet, a l'anunci també hi havia l'objectiu de recollir i processar més plàstic del que ven el mateix any.