La trucada nº100.000 al telèfon Europe Direct, sobre els plàstics d'un sol ús i feta des de Barcelona

La qüestió al telèfon d'informació comunitari ha estat feta per una treballadora d'una empresa de menjar a domicili
Una persona utilitzant el telèfon mòbil
Una persona utilitzant el telèfon mòbil | Pixabay

Una pregunta sobre la normativa europea per als plàstics d’un sol ús realitzada per Isabel Zunino, que treballa en una empresa de menjar a domicili a Barcelona, ha estat la consulta número 100.000 al telèfon d’informació Europe Direct aquest 2019. Per marcar aquesta xifra, Zunino ha estat convidada a viatjar a Brussel·les i aquest dimarts visita el Centre de Contacte Europe Direct i es reunirà amb la directora general de Comunicació de la Comissió Europea, Pia Ahrenkilde Hansen.

 

El Centre de Contacte Europe Direct és un canal de la Comissió Europea per escoltar i atendre els dubtes dels ciutadans. Establert l’any 2000 i amb seu a Brussel·les, respon preguntes sobre la UE per telèfon o correu electrònic en les 24 llengües oficials. El nombre anual de consultes ha augmentat més d’un 10% entre 2018 i 2019 i s’espera que acabi l’any amb més de 120.000 qüestions ateses. En temes com el Brèxit hi ha hagut un augment encara més important i es preveu que arribaran a les 5.000 el 2019, quatre vegades més que el 2018.

 

El servei d’atenció telefònica i per correu electrònic es completa amb una xarxa de punts Europe Direct al territori, que organitzen activitats divulgatives i ofereixen assessorament i informació de manera presencial.