MonPlaneta
Una nova exposició aprofundeix en el problema de la brossa marina al Delta de l’Ebre
  • CA
Deixalles marines trobades al delta de l’Ebre | Departament de Territori i Sostenibilitat

La directora dels Serveis Territorials a les Terres de l’Ebre del Departament de Territori i Sostenibilitat, Lidia Pino; el director del Parc Natural del Delta de l’Ebre, Francesc Vidal, i el director corporatiu de Nomen Foods, Raúl Carles, han inaugurat avui l’exposició “La brossa marina és cosa nostra”, que pretén sensibilitzar la ciutadania sobre la problemàtica dels residus marins pel que fa a l’impacte visual, paisatgístic, i en la biodiversitat dels oceans i les platges. La mostra, que es pot visitar des d’avui a la Casa de Fusta del parc natural, a la Bassa de l’Escanyissada (Amposta), ha estat possible gràcies a l’acord que manté des del 2010 el parc natural i Nomen Foods, mitjançant el qual la firma aporta un 1% dels beneficis de la comercialització dels productes de Segadors del Delta a la protecció, millora i divulgació del parc. En aquest sentit, el 2019 la companyia va destinar el 100% d’aquesta aportació a la campanya Per un Delta Net!, per incidir en la necessitat d’un canvi d’hàbits de consum i un compromís social cap a una economia circular.

A més de l’exposició, l’aportació ha servit per a l’adquisició de material necessari per a dur a terme les neteges d’espais naturals, i el desenvolupament d’activitats d’educació ambiental. Per exemple, la participació als salons de la infància d’Amposta i Sant Carles de la Ràpita. Així, amb suport local, s’ha desenvolupat un taller sobre brossa marina a 17 escoles del Delta (782 alumnes), i s’han desenvolupat dos tallers dins del Servei Comunitari dels Instituts Alfacs i Berenguer IV, de la Ràpita i Amposta (65 alumnes). A més de plafons informatius que aprofundeixen en la problemàtica de la brossa marina, els orígens, el seu impacte i què pot fer cada persona per a aportar el seu granet de sorra, l’exposició també inclou un recull d’objectes curiosos i singulars que s’han anat trobant en les successives neteges de litoral organitzades pel parc natural en el marc de la campanya Per un Delta Net! i altres.

La iniciativa permet al parc millorar el seu entorn natural, la biodiversitat i el seu coneixement. Pel que fa a Nomen Foods, aquesta iniciativa s’emmarca dins del seu compromís amb el territori i la sostenibilitat, un dels seus eixos estratègics. I ve a sumar-se al conjunt de mesures i projectes que l’empresa, amb seu a Deltebre, té en el seu reconegut pla de sostenibilitat mediambiental.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa