MonPlaneta
La creació de nous carrils bus a Barcelona pot afectar la mobilitat
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) aborden el desplegament final de la Nova Xarxa de Bus i la configuració de la resta de les línies d’autobusos de la ciutat. L’aposta s’emmarca en el compliment els objectius que marca el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, de fomentar els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic.

El Govern municipal inicia el desplegament final de la Nova Xarxa de Bus amb la posada en marxa de quatre noves línies d’altes prestacions aquest proper 13 de novembre: una de diagonal i tres de verticals (D40: Plaça d’Espanya – Via Favència; V5: Mare de Déu de Port – Pedralbes; V29: Diagonal Mar – Roquetes; V31: Mar Bella – Trinitat Vella).

Amb aquesta incorporació s’arribarà a les 20 línies d’altes prestacions. La implantació d’aquesta fase també comportarà variacions de la xarxa d’autobusos actual. Es modificarà el recorregut de les següents línies de la Nova Xarxa: H6, H14 i H16 i alhora hi haurà canvis d’itinerari a les següents línies convencionals: 27, 42, 68, 91 i 109. El dia de la implantació d’aquesta fase també deixaran de circular set línies que se superposen a -línies noves o existents. Per altra banda, es crearan dues noves línies de proximitat, la 136 i la 191.

Per fer-ho possible, l’Ajuntament de Barcelona executa les obres d’infraestructura necessàries per a l’adaptació de la ciutat a la nova configuració viària que implica la Nova Xarxa. En aquest sentit, aquesta setmana es duran a terme dues intervencions destacades:

HI haurà nous carrils bus a la Ronda Guinardó, entre els carrers Vinyals i Passeig Margall, a la Travessera de Gràcia, entre Balmes i Santaló

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa