Milloren els indicadors d'exposició al soroll del trànsit a l'àrea metropolitana de Barcelona

Ha disminuït la població exposada a nivells superiors a 65 dB(A) segons dades provinents de 13 municipis

| ACN

Les principals aglomeracions urbanes de l’àrea de Barcelona han millorat els indicadors d’exposició a soroll de la població en els darrers 10 anys, segons ha explicat la secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Subirà, en l’obertura del tercer Congrés Català de l’Acústica (Acusticat). Les dades provinents de treballs fets en municipis de quatre aglomeracions constituïdes per 13 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona i del Vallès Occidental, que globalment sumen 2,3 milions d’habitants, constaten que la principal font de soroll és el trànsit. Comparant la situació actual amb la de fa deu anys s'observa una disminució de la població exposada a nivells superiors a 65 dB(A), ha exposat Subirà.

La proporció per sobre dels 65 dB(A) va passar del 45% el 2012 al 28,6% el 2017 pel que fa a l'indicador de soroll global. Pel que fa a l’indicador de soroll de dia, al 2012 era un 36,1%, i el 2017 és un 22,5% per sobre els 65 dB(A). Subirà ha puntualitzat que "hi continua havent més de 200.000 persones per sobre dels 70 dB(A), uns valors molt alts si es comparen amb els valors límits admissibles per la legislació que, en termes generals, són de 65 dB(A)". En horari nocturn, la població exposada a valors per sota de 50 dB(A) ha augmentat apreciablement, passant del 24,8% al 43,2% però encara resta un 33,2% per sobre els 55 dB(A) de persones que viuen en entorns contaminats acústicament de nit.

Si bé s’observa una millora general dels indicadors d’exposició a soroll de la població en el darrer decenni, encara hi ha un percentatge important de la ciutadania que viu en entorns sorollosos que limiten el seu benestar i en alguns casos poden veure afectada la seva salut a llarg termini. Per a la secretària "hi ha una feina ingent a fer" per "compatibilitzar l’activitat humana amb el benestar acústic, que és un repte molt complex, però que és necessari afrontar". Han d'elaborar aquests mapes estratègics les entitats locals amb més de 100.000 habitants, d'àmbit municipal o supramunicipal i les administracions titulars d'infraestructures de transport. Aquest dimarts van sortir a informació pública al DOGC, els mapes estratègics de soroll de les infraestructures viàries i ferroviàries de titularitat de la Generalitat de Catalunya, pel que fa a la fase 3, i les ferroviàries gestionades per Ferrocarril Metropolità de Barcelona, S.A.


Comentaris

envia el comentari