El Govern i els envasadors d'aigua acorden treballar en la sostenibilitat del sector

Les empreses del país suposen un 21% del total d’aigua envasada a l’Estat i uns mil llocs de treball directes
Moment de la signatura de l'acord
Moment de la signatura de l'acord | Departament de Territori i Sostenibilitat

La secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marta Subirà, i el president de l’Associació Catalana d’Envasadors d’Aigua, Xavier Civit, van signar aquest dijous un acord voluntari per promoure l’eficiència del sector en l’ús de recursos i la transició cap una economia circular. Amb la signatura, el sector, que representa un 21% del total d’aigua envasada a l’Estat i genera uns mil llocs de treball directes, assumeix uns compromisos de sostenibilitat que permetran una major circularització de l’economia i avançar-se, o fins i tot superar, les mesures establertes en el Pla d’Acció de la Comissió de la Unió Europea per a l’economia circular. L’acord també permetrà millorar la informació pública relativa a l’impacte ambiental de les empreses adherides.

 

Entre els acords específics, destaquen el compromisos d’arribar a un 20% d’ús de PET reciclat per fabricar ampolles el 2020, a un 30% el 2025 i a un 50% el 2030; un 70% de reutilització d’envasos de vidre en la restauració el 2020 i el 100% dels garrafons de lliurament a domicili; i l’ús d’un 87% d’ampolles de PET reciclades pel 2020, 90% pel 2025 i 95% pel 2030. També han acordat una reducció del 30% del consum energètic pel 2030 respecte el de 2010, i l’ús d’un 70% de fonts renovables, preveient una reducció del 30% d’emissions de gasos amb efecte d’hivernacle. S’ha arribat al pacte que, pel 2030, un 50% dels vehicles per a l’activitat comercial siguin sostenibles. L’acord també estableix objectius per protegir la biodiversitat dels ecosistemes, realitzar campanyes de conscienciació, en col·laboració amb les administracions locals, per reduir l’anomenat littering, i fomentar projecte d’R+D+I per aconseguir noves matèries primeres d’origen no fòssil per a envasos.