MonPlaneta
Desenvolupen una bateria per a cotxes elèctrics més lleugera i eficient
  • CA

El projecte ALISE, finançat pel programa de recerca i innovació de la UE Horitzó2020, ha aconseguit desenvolupar una bateria de liti-sofre per a cotxes elèctrics i híbrids que millora el rendiment i és molt més lleugera que les bateries de ió-liti, que són les més usades actualment. Els responsables d’aquest projecte, en el qual hi participen 16 socis entre universitats, centres de recerca i empreses de 5 estats membres de la UE, han presentat avui els resultats de quatre anys de recerca.

L’acte s’ha fet a la seu de les institucions europees a Barcelona i ha comptat amb la participació del director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, Ferran Tarradellas; el coordinador del projecte, Christophe Aucher, de Leitat; el responsable de desenvolupament de sistemes energètics de SEAT, Francesc Sabaté Bastán, l’investigador d’OXIS Energy Ltd., Ulderico Ulissi; la responsable del grup de bateries i electroquímica de Fraunhofer IWS, Susanne Dörfler; i el gestor de projectes de FICOSA, Xavier Motger.

Tarradellas ha destacat que la Comissió Europea està apostant pel desenvolupament d’una nova tecnologia per a les bateries de cotxes que permeti reduir l’impacte ambiental i la dependències de matèries primeres crítiques. Tarradellas també ha defensat que el projecte ALISE “contribueix a complir amb els objectius de l’economia circular perquè permet donar un nou ús a un subproducte industrial com és el sofre”.

El director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona ha posat de relleu el suport de la Comissió Europea a la recerca i la innovació a través del programa Horitzó2020 que “amb 80.000 milions d’euros de finançament per al període 2014-2020 és el programa d’impuls a la R+D més important del món”.

Com a demostració dels bons resultats que ha obtingut aquest programa, Tarradellas ha explicat que “dos terços del creixement econòmic que ha viscut la UE els darrers sis anys estan directament vinculats a la innovació”. Alhora, ha recordat que la Comissió ja ha presentat la proposta per donar-hi continuïtat a través del nou programa Horitzon Europe, que s’ha de posar en marxa per al període 2021-2027 i que, segons la proposta de la Comissió, estarà dotat amb un 20% més de pressupost (100.000 milions d’euros). Tarradellas ha afirmat que “el model econòmic europeu només pot sobreviure si posem l’accent en la innovació” i per això “és urgent que els Estats membres aprovin aquesta proposta per posar en marxa a temps el nou programa de recerca”.

El projecte ALISE compta amb la participació d’investigadors destacats per la seva excel·lència en el camp de les bateries, i amb la implicació d’empreses i universitats líders a nivell global. A més de Leitat, SEAT, Ficosa i Idneo, hi participen Williams Advanced Engineering, OXIS Energy, la universitat tècnica de Dresden, Fraunhofer IWS, la universitat de Cranfield, C-Tech Innovation, Solvionic CEIT, Avicenne Energy, el politècnic de Torino i Daramic

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa