Coca-Cola i Pepsi abandonen el 'lobby' dels plàstics

Les dues grans corporacions fan aquesta passa per refermar el seu compromís públic amb la sostenibilitat
Llaunes de begudes ensucrades d'una màquina de vènding | ACN

Dos dels venedors d'ampolles de plàstic més grans del món, Coca-Cola i Pepsi, han decidit abandonat un 'lobby' a favor de l'ús d'aquest material com a part del seu compromís amb la sostenibilitat. Totes dues estan mirant d'augmentar la quantitat de plàstic reciclat que fan servir per a les seves ampolles, millorar la seva infraestructura de reciclatge i mirar que els seus envoltoris també siguin reciclables. El 'lobby' de què formaven part, però, la Plastics Industry Association, està pressionant per impedir que es restringeixi l'ús de plàstics als Estats Units i això podria tenir un efecte molt negatiu en la imatge de totes dues empreses, raó per la qual l'han abandonat.

 

Segons un comunicat fet públic per Coca-Cola la setmana passada, l'associació havia adoptat postures que no eren "coherents" amb els seus "compromisos i objectius". Pepsi, per la seva banda, va afirmar que s'havia unit al 'lobby' per compartir coneixements sobre innovació ja que la PIA afirma que treballa per "aconseguir una economia circular per als plàstics". No obstant això, la companyia també ha explicat que no comparteix el treball real de l'associació i que, per tant, deixaran de ser-ne membres "a finals d'aquest any".

 

El canvi ha estat ben rebut per les entitats ecologistes i pot millorar la imatge de les marques davant del gran públic, però l'augment de la preocupació per la contaminació per plàstics i els seus efectes podria obligar a aquestes grans companyies a fer encara més, ja que la seva producció de plàstics és extremadament alta. De moment, estan mirant de reduir el seu ús de plàstics en primera instància, augmentant el reciclatge, i explorant alternatives més fàcils de reutilitzar com l'alumini. Pepsi, per exemple, s'ha compromès a fer servir només envoltoris reciclables, compostables o biodegradables de cara al 2025 i a aconseguir que les seves ampolles tinguin un 25% de material reciclat; i Coca-Cola va llençar la campanya World Without Waste que inclou recollir i reciclar l'equivalent de la seva producció de llaunes i ampolles el 2030, any en què també hauria d'arribar a fer servir un 50% de materials reciclats per al seus envasos.