Carrefour substitueix el plàstic per bosses de cotó per a la fruita

Tres unitats costen 3,99€ i es poden rentar i reutilitzar, un dels canvis introduïts per la multinacional per fer que el seu negoci sigui més respectuós amb el medi ambient
Una de les noves malles de plàstic per a fruites
Una de les noves malles de plàstic per a fruites | Carrefour

Des d'aquest passat dilluns, una malla de cotó substitueix les bosses de plàstic per a la fruita als establiments de la multinacional Carrefour per tal de reduir l'ús d'embasos i embalatges, especialment de plàstic. Aquestes malles, reutilitzables, podran ser adquirides a la secció de fruites dels mateixos establiments, segons va informar la mateixa empresa a través d'un comunicat, a un preu de 3,99€ per tres unitats. Així, Carrefour fa una altra passa per reduir l'impacte mediambiental de la seva activitat després d'haver donat als seus clients la possibilitat de dur els seus propis envasos o bossos per a les fruites i verdures, xarcuteria, peixateria, carnisseria i plats preparats.

 

Aquesta darrera iniciativa, explica el comunicat, complementa el pla de mesures que està duent a terme l'empresa de manera progressiva per reduir i eliminar el plàstic dels seus establiments seguint un suggeriment directe dels seus clients. Entre altres mesures, l'empresa ha eliminat el plàstic de la secció de fruites i verdures de les seves botigues BIO i l'ha substituit, com als alvèols de fruites, per materials sostenibles. A més, també ha substituit els envasos de plàstic d'olives i encurtits per pots de vidre i s'ha deixat d'envasar els plàtans de Canàies en bosses de plàstic, deixant només una petita cinta agrupadora. Només amb aquesta darrera mesura, s'ha aconseguit una reducció directa de l'ús de plàstic superior al 80%, afirma Carrefour.

 

L'empresa, que té 205 hipermerctats a tot l'Estat, a més de 110 supermercats, més de 750 supermercats exprés i 23 establiments Supeco, a més del comerç en línia, considera que generar menys residus és un desafiament important i que demana una resposta col·lectiva on s'han de sumar els esforços de la indústria, els distribuïdors i els clients.