Bon Preu va eliminar 38 tones de plàstic durant el 2018

El grup ha aplicat mesures de reducció i substitució per alternatives reciclables i sostenibles com la cel·lulosa de paper o el cartró
BonPreu | BonPreu

Durant l'exercici 2018, tancat a finals del passat mes de febrer, el Grup Bon Preu va aconseguir eliminar 38 tones de plàstic en l'embalatge dels seus productes. En línia amb el compromís adquirit amb la sostenibilitat, el grup, format pels supermercats Bonpreu i Esclat i les benzineres EsclatOil, treballa per reduir l'ús d'aquests materials i fomentar, així, el respecte pel medi ambient.

 

Per aconseguir aquests resultats, algunes de les accions iniciades pel grup han estat la substitució de bosses de plàstic per bosses de cel·lulosa a les seves seccions de fruita i verdura (20 tones anuals); l'eliminació de les safates de plàstic en alguns productes (9 tones anuals); l'eliminació, també, dels envasos de plàstic en un 85% de la fruita i la verdura ecològiques (8 tones anuals), amb l'objectiu d'arribar al 95% a curt termini; la distribució de malles amb menys contingut de plàstic per a les taronges de km 0; la substitució dels envasos de plàstic per safates de cartró en alguns productes de carn d'autoservei...

 

Xarcuteria del Bon Preu | BonPreu

 

A més de tot això, però, el grup està estudiant altres mesures que li podrien permetre, properament, deixar de fer servir 20 tones de plàstic més anuals, arribant a una reducció de 58 tones anuals en comparació amb l'any 2017. Una de les idees és la utilització de paper d'herba -herba barrejada amb fibra de fusta- en l'embalatge d'alguns tomàquets, per exemple. Aquesta mesura s'afegiria a les que ja s'han implementat i a les altres polítiques de sostenibilitat del Grup Bon Preu, com ara el reciclatge dels residus de plàstic, cartró, poliestirè i fusta que es recullen als establiments i que tenen el seu origen en els embalatges que emprats per a la distribució dels seus productes. Durant el 2018, això va permetre reciclar gairebé 8.000 tones de cartró, 700 tones de plàstic i 27 de poliestirè.

 

En aquesta mateia línia, les millores d'eficiència energètica en els nous supermercats del grup també han reduit un 35% el consum d'energia i un 40% les emissions de CO2 associades en comparació amb locals comercials de les mateixes característiques.