MonPlaneta
Barcelona és un destí turístic sostenible segons un organisme vinculat a la UNESCO
  • CA

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, ha rebut aquest dijous la certificació “Biosphère Responsible Tourism”, que reconeix la demarcació de Barcelona com a destinació turística sostenible i responsable.

La certificació l’atorga l’Institut de Turisme Responsable, un organisme vinculat a la UNESCO i soci de l’Organització Mundial del Turisme i del Global Sustainable Tourism Council. Es tracta d’una certificació pionera, basada en els 17 objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides integrats en l’Agenda 2030.

El segell acredita que les tres marques turístiques de la demarcació –“Costa Barcelona”, “Paisatges Barcelona” i “Pirineus Barcelona”, impulsades per la Diputació de Barcelona- compleixen els requisits de l’estàndard “Biosphere Destination” i que apliquen amb èxit 6 criteris concrets en les seves polítiques turístiques: Gestió sostenible, Desenvolupament econòmic i social, Conservació i millora del patrimoni cultural, Conservació Ambiental, Qualitat i seguretat, i Implicació del visitant.

Amb aquesta distinció, Barcelona es converteix en la primera demarcació catalana en rebre la certificació Biosphère, que ja tenen Catalunya, la ciutat de Barcelona i Sitges. El segell permetrà millorar el posicionament i la promoció internacional de les marques turístiques del territori de Barcelona i, també, elaborar un Pla d’Acció pels pròxims 3 anys en matèria de Sostenibilitat Turística a la Diputació de Barcelona.

“Barcelona és molt més”

La Diputació de Barcelona impulsa, sota la marca “Barcelona és molt més”, les tres destinacions turístiques que han rebut la certificació Biosphère. Es tracta de “Costa Barcelona” (Baix Llobregat, Garraf, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental i Alt Penedès), “Paisatges Barcelona” (Moianès, Osona, Bages i Anoia) i “Pirineus Barcelona” (Berguedà).

L’any 2016 es van allotjar en aquestes comarques 4,7 milions de viatgers, que representen un augment del 16% respecte el 2015. La previsió és que aquest 2017, declarat per l’ONU Any Internacional del Turisme Sostenible per al Desenvolupament, se superin els 5 milions de visitants.

Aquí teniu els tres vídeos amb els que es promocionen les tres marques turistiques que han estat distingides.

Costa Barcelona

Pirineus Barcelona

Paisatges Barcelona

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa