Arriba l'anti Black Friday contra el consumisme

Una iniciativa social denuncia l'hiperconsum i demana el boicot a la jornada de rebaixes de la gran distribució
Black or Green

 

 

 

"Les empreses que participen en aquesta iniciativa no ofereixen descomptes als seus clients el dia de Black Friday, i es comprometen a donar un 15% de la seva facturació de la jornada a associacions compromeses amb un consum responsable". Aquesta és la declaració de principis del Green Friday, una proposta que funciona des de l'any passat i que ha tingut un ressò notable a Europa, sobretot a França, a partir de la col·laboració de sis entitats socials, ecologistes i altermundialistes. Tots ells acusen el Black Friday d'"hiperconsumisme" i poc respecte a la sostenibilitat a causa de la contaminació i depredació d'energia i matèries primeres que causa la gran distribució de productes manifacturats que, a més, acostumen a ser de caràcter superflu.


 

El Green Friday aconsella "reparar més que no pas llençar, comprar productes usats" i, sobretot, evitar "la compra compulsiva". Els seus responsables també demanen, explícitament, el "boicot al Black Friday, i una negativa ciutadana a cedir als cants de sirena del consum excessiu i l'atractiu de les ofertes temptadores". La campanya té fins i tot banda sonora.

 

De moment, aquest 2018 un centenar i mig d'empreses s'han adherit al Green Friday en tot França. Totes elles es comprometen a evitar cap descompte especial durant la jornada i, per contra, aportar un pèrcentatge de les vendes a iniciatives de caràcter social i ecològic. Es tracta de marques al marge de la gran distribució: "Són empreses ètiques, que estan directament implicades en accions de reocupació, en el comerç just, en la integració social, en la producció de productes procedents de l'agricultura ecològica i en la producció eficient en els recursos", expliquen els seus responsables.


 

A l'Estat espanyol, algunes companyies també s'han adherit a aquesta campanya, impulsada políticament per Equo i també per empreses ètiques i publicacions d'aquest àmbit ideològic. Així les coses, el Green Friday comença a consolidar-se com una resposta europea a l'allau consumista que inunda el món occidental l'endemà del Dia d'Acció de Gràcies nordamericà.




Comentaris
Fat Boy
Qualsevol diria que els posen una pistola al pit si no van a comprar. Perque no li van a tocar els collons al rei Wamba i aixi s'entretenen?.

envia el comentari