MonPlaneta
Aprovat el Pla Estratègic dels Agents Rurals 2019-2024, que consolida i potencia el cos
  • CA
Agents Rurals a Sabadell | Agents Rurals

El Govern ha aprovat el Pla Estratègic del Cos d’Agents Rurals 2019-2024, que pretén potenciar el cos i adaptar-lo a les necessitats i reptes actuals, dimensionar la plantilla, desplegar les categories professionals i reforçar l’estructura per consolidar i potenciar l’operativitat del cos. Entre les mesures que s’implementaran els propers cinc anys hi ha la creació de 300 places noves d’efectius, un increment de 50 places de personal tècnic i administratiu, aprovar el Reglament d’Armes, la Carta de Serveis i el Decret de Segona Activitat, desenvolupar el Pla de Carrera, implantar noves tecnologies com ara drons o tablets i renovar el parc de vehicles i embarcacions, entre altres.

Al pla estratègic, la Direcció General dels Agents Rurals ha fet una anàlisi sobre la situació del cos, identificant i analitzant les seves fortaleses i també les mancances actuals, futures i previsibles a curt termini per plantejar solucions a cinc anys vista. Entre les mancances hi ha el dimensionament insuficient del cos. Les mesures de contenció de la despesa dels últims anys han fet que el nombre d’agents hagi passat de 527 a 496 i que l’última convocatòria de places sigui la de 2009 amb la incorporació només de 30 agents. La manca de convocatòries, també ha provocat un envelliment del col·lectiu i actualment la mitjana d’edat és de gairebé 50 anys.

Un mussol rescatat pels Agents Rurals | Agents Rurals

Entre els objectius del pla també hi ha aconseguir una estructura organitzativa més forta, desplegant totes les categories professionals i grups funcionals del cos i reforçar l’estructura tècnica i administrativa, i revertir el deteriorament de la flota de vehicles. Per això, el pla proposa una sèrie d’actuacions que, a més de les esmentades, també inclouen potenciar la formació i la gestió del coneixement, reforçant la unitat de formació que permetrà, a més, gestionar més adequadament el coneixement adquirit amb els anys de servei del cos; i reforçar la visibilitat i la capacitat de comunicació del cos, millorant la seva imatge i consolidant la seva identitat corporativa, a més de millorar les seves campanyes d’informació i conscienciació.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa