Amazon presenta el seu primer vehicle de repartiment elèctric personalitzat

Dissenyat i construit en col·laboració amb Rivian com a part del seu compromís amb el medi ambient, es preveu tenir-ne 10.000 en circulació el 2022 i 100.000 des d'ara fins el 2030

El vehicle elèctric de repartiment que Amazon ha desenvolupat juntament amb Rivian
El vehicle elèctric de repartiment que Amazon ha desenvolupat juntament amb Rivian | Amazon

Un any després de l'anunci del seu compromís 'The Climate Pledge' amb el canvi climàtic, Amazon ha presentat el primer vehicle de repartiment elèctric que ha estat personalitzat, dissenyat i construit per i per a l'empresa juntament amb Rivian. Seguint l'objectiu d'Amazon d'aconseguir ser neutra en emissions de carboni el 2040, la companyia ha anunciat que el 2022 hi haurà 10.000 vehicles de repartiment elèctrics personalitzats servint a clients d'arreu del món i que d'aquí deu anys, el 2030, s'arribarà als 100.000. Aquest vehicle és un dels tres models diferents que Amazon i Rivian han desenvolupat conjuntament per millorar l'experiència del conductor i la seguretat, a més de fer més sostenible la seva activitat econòmica.

El vehicle elèctric de repartiment que Amazon ha desenvolupat juntament amb Rivian
El vehicle elèctric de repartiment que Amazon ha desenvolupat juntament amb Rivian | Amazon

"Vam combinar la tecnologia de Rivian amb el nostre coneixement de la logística de repartiment i el resultat és el que es veu aquí: el futur de l'entrega en la darrera milla", explica Ross Rachey, director de la flota global d'Amazon. Així, com afirma RJ Scaringe, CEO de Rivian, el vehicle "no és només elèctric" sinó que s'ha tingut en compte "com els conductors entren i surten de la fugoneta, com és l'espai de treball i quin és el flux de treball per a l'entrega de paquets". A més, el vehicle compta amb les darreres tecnologies en seguretat, navegació i disseny com ara sensors de detecció, assistència en autopistes i trànsit, càmares exteriors que donen una visió de 360º al conductor, integració d'Alexa... a més d'una porta del conductor reforçada, un espai ampli a la part de darrere de la furgoneta, llums posteriors brillants per detectar fàcilment la frenada i tres nivells de prestatges amb una porta de mampara que s'obre i es tanca fàcilment per protegir el conductor mentre és en ruta. En veure que no hi havia opcions elèctriques adaptades a les seves necessitats, Amazon va decidir prendre la iniciativa i avançar en aquest sentit, trobant una solució adaptada a la indústria i que, en paraules de Rachey, l'empresa espera que "ajudi a generar un sentiment d'urgència sobre la necessitat de pensar en gran sobre l'adopció de tecnologies i solucions sostenibles" en tots els sectors productius.


Comentaris

envia el comentari