MonPlaneta
Airbnb tria Igualada per crear un centre de debat sobre turisme sostenible
  • CA

Airbnb ha escollit Igualada (Barcelona) com a seu per a la creació del primer Healthy Destinations Lab, un programa pilot que convertirà la capital de l’Anoia en un centre de formació, de debats i d’esdeveniments sobre el desenvolupament del turisme sostenible.

El programa es desenvoluparà amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Igualada i s’emmarca en els projectes vinculats al turisme sostenible que la plataforma turística desenvolupa arreu del món amb l’objectiu que aquesta activitat sigui respectuosa amb l’entorn econòmic, social i cultural de cada zona, ha informat la plataforma aquest dimecres en un comunicat.

Airbnb ha escollit Igualada perquè tant la ciutat com la comarca compten amb una geografia propera, un ‘hub’ de comunicacions i un teixit econòmic, industrial i comercial arrelat i amb un pla d’internacionalització. També per ser una seu universitària, compta amb una forta tradició cultural i una reconeguda experiència en l’organització d’esdeveniments internacionals com el REC.0 o l’European Balloon Festival, entre d’altres, segons Airbnb.

L’Adoberia Bella serà l’espai que acollirà les diferents activitats del programa i durant la primavera del 2019 la ciutat reunirà l’Igualada New Destinations Summit, un esdeveniment internacional format per panells, xerrades i tallers d’experts internacionals que posaran en comú les millors experiències del turisme sostenible del món i que també involucraran la comunitat local.

Potenciar el turisme

L’objectiu del programa és que la zona aprengui a potenciar els atractius propis i es converteixin en una referència de turisme sostenible. El laboratori començarà a treballar aquest desembre i a partir de febrer es posaran en marxa els tallers i les sessions que ajudaran a desenvolupar una metodologia per a la creació de destinacions turístiques sostenibles que tinguin un impacte positiu en la comunitat i el seu entorn.

El projecte comptarà amb la participació de diversos membres d’Airbnb i amfitrions i emprenedors a la plataforma, que ressaltaran el turisme experiencial. L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha qualificat de “valor indiscutible” el fet que Airbnb aposti per la ciutat i ha sostingut que aquesta aliança també servirà perquè els agents socioeconòmics coneguin què és el que busca el turista actual i com poden ser bons amfitrions.

Per la seva banda, el director general d’Airbnb Marketing Services a Espanya i Portugal, Arnau Muñoz, ha assegurat que el ‘lab’ vol dotar d’eines digitals a favor d’un turisme que aprofiti i optimitzi les infraestructures ja existents, i que faci arribar els seus beneficis a zones “amb gran interès sociocultural però desconegudes”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa