Ford Fiesta Vignale: Conducció, confort i benestar

La variant més exclusiva i més ben equipada de la darrera generació dels Fiesta, el Vignale, depura el disseny de l’utilitari de la gamma nordamericana i li afegeix el polsim just d’exclusivitat i tecnologia.
Ford

Destaca pel morro esmolat i la graella baixa i pel fet que s’hagi alçat la posició dels fars, ara més estilitzats. Les òptiques verticals han estat substituïdes per unes altres d’horitzontals que aporten més sensació d'amplada. Amb tot plegat el cotxe aconsegueix definir un perfil més personal sense alterar ni la seva característica carrosseria de tipus bombolla ni la línia ascendent de les finestretes. Després de 42 anys al nostre mercat i més de 18 milions d’unitats venudes arreu del planeta el Fiesta es vesteix de gala arribant ara al mercat batejat amb el cognom que defineix els productes de la submarca de luxe de Ford. La versió Vignale depura el disseny de l’utilitari de la gamma nordamericana i li afegeix un petit polsim de luxe i sofisticació. Tot a imatge i semblança del què passa amb els seus germans Mondeo, S-Max, Kuga i Edge de la mateixa gamma. Així, el Fiesta Vignale presenta un paracops de disseny únic amb elements cromats o d’alumini setinat a l’engraellat, el difussor i els estreps laterals.  Afegeix llandes de 18 polzades i, en el cas de la nostra versió, sostre solar i un bonic color opcional Vermell Rubí.


La tecnologia LED que s’ha imposat a tota la gamma fins i tot en les òptiques posteriors es limita a la il·luminació diürna i sorprèn que, amb aquest nivell de cotxe,  els fars siguin halògens i no es pugui equipar xenó ni en opció. En qualsevol cas, el disseny dinàmic del conjunt amaga visualment una carrosseria de 4,04 metres. El conjunt afegeix fins a set centímetres en relació a la generació anterior millorant així l’habitabilitat però l’espai disponible a les places posteriors continua essent just a nivell de cames quan del què es tracta és d’enquevir-hi adults de talla XXL. Especialment incorporant l’opció de sostre panoràmic, que condiciona a més la distància lliure fins el sostre. El compartiment de càrrega és una altra història perquè permet enquevir fins a quatre maletes de cabina amb relativa facilitat gràcies al seu doble fons. Reserva 303 litres que poden multiplicar-se fins els 984 si pleguem els respatllers de la segona filera de seients. La porta que hi dona accés te unes bones proporcions i obre amb l’angle suficient com per facilitar la manipulació de les bosses de mà.


 

Més atractiu i estable gràcies a l’ús d’una nova plataforma, el Fiesta més selecte del mercat presenta un interior d’alçada. La benvinguda la dona un volant gruixut de tacte magnífic regulable en alçada i profunditat i un entapissat hexagonal que combina  roba i pell. Crida poderosament l’atenció el black pannel central del sistema d’infoentreteniment de línies horitzontals. Els indicadors combinen les tradicionals agulles analògiques per a la informació relativa a la velocitat o les revolucions mentre que la resta de paràmetres arriben de forma digital a través de la pantalla del mig, TFT multifunció de 4,2 polzades a color i amb funcions d’ordinador de bord. Més enllà de tot aquests detalls, és l’equipament d’aquesta versió el què marca realment la diferència. Elements com el sistema d'obertura sense clau, el detector de senyals de trànsit, el control de creuer amb limitador de velocitat, sistema SYNC 3 amb l’Android Auto i l’Apple CarPlay activable per veu o els llums i eixugaparabrises automàtics configuren un llistat digne de vehicles superiors. La nostra unitat de proves també incorporava l’assistent d’aparcament, el control de manteniment del carril i el sistema de so Bang&Olufsen desenvolupat per l’empresa danesa que, a banda d’oferir una qualitat excel.lent, era fins ara inèdit a la gamma.  Per això ens ha sorprès tant que la instal·lació del navegador sigui opcional.


L'oferta de propulsors pel Fiesta Vignale està configurada amb dos motors de gasolina 1.0 EcoBoost de 100 i 125 cavalls i dos dièsel 1.5 TDCi de 85 i 120 cavalls. Precisament ha estat aquesta darrera versió amb 270 Nm de parell la que hem tingut oportunitat de provar. Es tracta d’un giny força silenciós i de poques vibracions que, en el día a día, resulta molt agradable de dur. Amb potència més que suficient per moure el conjunt amb franca desinvoltura acusa només una certa falta d’empenta per sota de les 1.400 revolucions. No és pas un giny contundent però s’estira bé a partir d’aquest llindar i fins arribar a les 3.500 i es mostra prou estalviador en recorreguts mixtes. Homologa mitjanes oficials de 3,5 litres difícils d’assolir per bé que, en la vida real, és pràcticament impossible depassar els 6.

El Fiesta Vignale no disposa de selectors de duresa de la suspensió, de tacte de l’accelerador o resposta del motor però, en conjunt, ens ha semblat un cotxe efectiu muntat sobre un xassís de bandera que permet afrontar els revolts sense acusar gronxaments intrusius. Munta una direcció quasi tan ferma i directa com la relació del canvi, cosa que convida a practicar una conducció dinàmica quan l’escenari és propici. Depassa els 100 km/h en pocs més de 9 segons i manté fàcilment mitjanes sostingudes abastament per sobre dels límits màxims establerts.


 

A favor

- Estètica i presentació senyorials

- Qualitat percebuda

- Resposta mecànica

 

En contra

- Navegador opcional

- Espai a les places posteriors

- Massa botoneria al volant

 

FITXA TÈCNICA:

Motor: Davanter. 1.997 c.c. Injecc. directa. Turbo Common Rail 120 CV  gasòil.

Tracció: davantera

Canvi: manual 6 vel.

Frens: Discs vent/discs vent.

Vel. màx: 195 Km/h

Accel. 0 a 100 Km/h: 9,3 s.

Consum mitjà: 3,5 litres

 

PREU: 22.145 euros




Comentaris

envia el comentari