BMW X3: Evolutivament perfecte

Ens ha convençut l’ elegància de la aseva estampa, el confort de marxa i una reserva fantàstica d’espai interior. Manté un excel.lent nivell d’equipament però també unes tarifes bàsiques que ens faran rumiar força la seva compra
BMW X3

 

La tercera generació de l’X3 renova completament el model. Estrena fisonomia, afegeix tecnologia i creix en proporcions. Més alt, ample i llarg incrementa 5 centímetres i mig la distància entre els eixos per definir un interior més habitable i elegant embolcallat en una carrosseria que redueix el coeficient aerodinàmic fins el 0,29, el millor de la categoria.

 

El protagonista d’aquesta setmana te més presència i millors angles ventrals, d’atac i sortida. Adopta un aspecte de major fermesa a l’incloure un engraellat de doble ronyó més gran que separa els nous fars amb tecnologia LED. Els antiboira, ara hexagonals, queden integrats. Reposen sobre unes petites entrades d’aire inferiors del para-cops que actuen activament en funció de les necessitats tèrmiques del motor. Globalment i a nivell estètic, el conjunt no revoluciona pas els trets estilístics de la marca com ha passat amb l’Alfa Romeo Stelvio o el Jaguar F-Pace però defineix una estampa sòlida que queda perfectament arrodonida amb els nous grups òptics LED de la cua del cotxe, una sortida doble d’escapament i un discret spòiler superior. Munta noves llandes de 18 o 21 polzades i optimitza el repartiment de càrregues entre eixos al 50%.


La generositat de quotes permet que la segona filera de seients –regulable en inclinació- admeti sense problemes passatgers d’1,90 m. d’alçada. També li proporcionen més reserva d’espai a un maleter que ara té sistema automàtic d’accionament per a la porta que hi dona accés. Els 550 litres de la configuració bàsica de doble fons poden convertir-se en 1.600 si optem per plegar els respatllers 40:20:40 completament.

 

L’interior és impecable. Totalment inèdit. Amb formes molt suaus i elements galvanitzats a la botoneria central, els lleva-vidres o l’interruptor de posada en marxa. El conductor, que seu en una posició alta i dominant, rep la informació a través d’un  pannell digital molt semblant al del Sèrie 4 que, com aquell, també duu un Head-Up Display que projecta la informació rellevant sobre el parabrises. Munta un volant multifunció de nova factura, climatitzador trizona i, opcionalment, vidres acústics per minimitzar la fressa exterior. L’equipament de sèrie inclou sensors d’aparcament, control gestual i per veu, trucada d’emergència intel·ligent, assistent a l’estacionament, i sistema d’alerta de canvi de carril. Es ven en 3 nivells d’acabat i un xassís optimitzat que, a més de millorar-li el dinamisme, li estalvien 55 kg. de tara.


 

Interior del BMW X3

 

 

Mecànicament s’ofereix amb tres motors de gasolina i dos dièsel. L’ X3 xDrive20i equipa un dos litres turbo de 184 CV;  l’ X3 xDrive30i un giny de la mateixa cilindrada i  turbo però amb 252 CV i el X3 M40i,  un sis cilindres de tres litres que declara 360 CV.  Les opcions de gasoil al 2.0 de 190 CV i al sis cilindres de  3.0 litres de 265 CV amb 620 Nm de parell-motor. Tots aquests motors s’associen a la caixa automàtica ZF Steptronic de 8 velocitats. Una meravella de suavitat i eficiència que escau d’allò més  a un SUV confortable i luxós com aquest.  El sistema de tracció total xDrive de darrera generació que porta s’ocupa de canalitzar en tot moment la potència del cotxe per distribuir l’empenta cap al tren posterior quan detecta pèrdues de tracció.


 

El cotxe duu un selector de reglatges amb quatre modes : Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+ però, opcionalment, també el podrem demanar amb un xassís esportiu M, suspensions adaptatives, frens grossos i un reglatge de direcció més directe i sensible. Qualsevol dels propulsors propulsors ofertats mou amb desenvoltura els quasi 1.900 quilos de pes que registra sobre la bàscula però l’alçada i la tara d’aquest BMW es deixen notar en els revolts pronunciats, a certa velocitat.

 

Amb tot, el què més ens ha sorprès del nou X3 son dues coses: d’una banda, el sistema de conducció semiautònoma de nivell 2 que,  gràcies al control de creuer actiu que duu, és capaç de frenar automàticament el vehicle, en cas de retenció, fins a detenir-lo si fa falta. I reprèn la marxa també pel seu compte quan observa que ho fa el del davant. El segon aspecte que també genera interès és la clau del propi cotxe que duu un Display Key similar a la del BMW Serie 7 i el del Serie 5. Dobla les proporcions de les claus tradicionals per bé que és cert que també brinda funcions addicionals, com ara informar de la reserva de combustible del dipòsit, gestionar la ventilació interior a distància o verificar el tancament de sostre solar i finestres.


 

A favor:

- Habitabilitat superior

- Equipament abundant i confort

- Aspecte de major fermesa

 

En contra

- Tacte de la direcció

- Preu base i de les opcions

- Només canvi automàtic Steptronic

 

FITXA TÈCNICA

Motor: Davant. 2.993 c.c. 6 cilindres. Injecc. directa. Common Rail Turbo i Intercooler.  265 CV. dièsel.

Tracció: Total amb gestió electrònica

Canvi: aut.-seqüencial de 8 vel.

Frens: Discs vent/discs

Vel. màx: 240 Km/h

Accel  0 a 100 Km/h: 5,8 s.

Consum mitjà: 5,7 litres

 

PREU: 59.500 euros

 

 




Comentaris

envia el comentari