El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, ha assegurat que traspassar la gestió de les vies –tal i com reclama la Generalitat- generaria problemes de coordinació entre administracions. El motiu és que els trens que travessarien Catalunya podrien tenir un origen o destí més enllà dels límits de la comunitat autònoma i, per tant, caldria crear una nova xarxa de coordinació entre l’Adif i l’organisme que es creés a Catalunya. “Això planteja problemes tècnics de coordinació majors que si hi ha un únic administrador”, ha remarcat el Gómez Pomar, que recorda que a Europa el model que s’imposa és el del “monopoli” des del punt de vista de la gestió de la xarxa ferroviària. A més, també ha defensat la inversió feta a Catalunya en matèria de trens. De 2012 a 2016, el secretari d’Estat apunta que s’han invertit 6.600 MEUR, dels quals el 55% s’han destinat a la xarxa de ferrocarrils.
Preguntat sobre el corredor mediterrani, ha assegurat que és una obra “d’extraordinària complexitat” i que, per això, avança a un ritme lent. Tanmateix, ha assegurat que és un tema “prioritari” per al govern de l’estat i ha subratllat que els recursos assignats hi són. Ara bé, ha reconegut que estan patint alguns problemes amb contractistes i materials.