El Món
El secretari d’Estat d’Infrastructures descarta el traspàs integre de la gestió de Rodalies

 

El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez Pomar, ha assegurat que traspassar la gestió de les vies –tal i com reclama la Generalitat- generaria problemes de coordinació entre administracions. El motiu és que els trens que travessarien Catalunya podrien tenir un origen o destí més enllà dels límits de la comunitat autònoma i, per tant, caldria crear una nova xarxa de coordinació entre l’Adif i l’organisme que es creés a Catalunya. “Això planteja problemes tècnics de coordinació majors que si hi ha un únic administrador”, ha remarcat el Gómez Pomar, que recorda que a Europa el model que s’imposa és el del “monopoli” des del punt de vista de la gestió de la xarxa ferroviària. A més, també ha defensat la inversió feta a Catalunya en matèria de trens. De 2012 a 2016, el secretari d’Estat apunta que s’han invertit 6.600 MEUR, dels quals el 55% s’han destinat a la xarxa de ferrocarrils. 

 

Preguntat sobre el corredor mediterrani, ha assegurat que és una obra “d’extraordinària complexitat” i que, per això, avança a un ritme lent. Tanmateix, ha assegurat que és un tema “prioritari” per al govern de l’estat i ha subratllat que els recursos assignats hi són. Ara bé, ha reconegut que estan patint alguns problemes amb contractistes i materials. 

Nou comentari

Comparteix