Calvet, sobre els peatges a tot l’Estat a partir del 2024: “El govern espanyol va tard i malament, com sempre”

El conseller aposta per un model de tarifa plana que permetés una aplicació progressiva del pagament per ús

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha acusat el govern espanyol d'”anar tard i malament, com sempre” després que aquest dimecres es fes públic que havia introduït el compromís d’aplicar peatges a partir del 2024 a les vies d’alta capacitat i la possibilitat de fer-ho extensiu a tota la xarxa. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Calvet ha reiterat la seva aposta per la vinyeta. “És una directiva europea que volem que es pugui aplicar a Catalunya. Tenim un model definit, d’implementació molt ràpida amb tarifa plana i permetria progressivament anar a una tarificació per ús”, ha assenyalat Calvet. El conseller ha recordat que els ingressos de la vinyeta anirien destinats a la millora del transport públic, a mantenir els carreteres o a donar subvencions a empreses i persones individuals per ambientalitzar les flotes.

“L’estat espanyol ha fet com si sentis ploure. Ho ha anat negant, advertíem que seria d’obligat compliment per Europa i al final quan presenten els papers han d’incloure aquest concepte”, ha afegit el conseller, que ha lamentat que el govern espanyol ho anunciant de manera “equívoca” i a pocs mesos de la finalització de les concessions. Calvet ha subratllat que seria més partidari d’entrar en una etapa transitòria de tarifa plana. “Si se’ns hagués fet cas ara estaríem parlant de tarificació per ús i contaminació més en la línia dels països europeus i del què marca Europa”, ha afegit.

En el Pla de Recuperació que el govern espanyol ha fet arribar a Brussel·les, el govern de Pedro Sánchez es compromet a instaurar un sistema de pagament per ús per a les vies d’alta capacitat amb la possibilitat de fer-ho extensiu a totes les vies i convida a les altres administracions que ho considerin a sumar-s’hi. La proposta s’ha donat a conèixer a menys de quatre mesos per a la finalització de la concessió dels peatges de l’AP-7, en el tram entre Tarragona i la frontera i a l’AP-2, entre Saragossa i El Vendrell, a més de trams de la C-32 i la C-33.

Comentaris

    Baix Empordanes 06/05/2021 3:03 pm
    Ja te pebrots aixo, ara que despres de mes de 50 anys de pagar a las autopistas catalanas las deixabem de pagar resulta que ens volen fer pagar d'altra manera. El desdoblamnet de la N-II fins a La Jonquera no es fa ni es fara mai. A las zonas metropolitanas de Girona i Barcelona tenen trams de la autopista gratuitas pro desde Vilademuls a la frontera de La Jonquera i al reves es de pagament. I ara tindrem de continuar pagant. I faig una pregunta, a on van a parar tots els impostos dels carburants que es posen a las gasolineras. Juraria que una part era precisament per fer i mantenir las vias de circulacío viaria i per llogica el que gasta mes combustible es el que fa mes kilometratge i gasta mes las infraustructuras viarias,

Nou comentari