L’efecte Pedroche: màxim històric d’audiència d’Antena 3 a les Campanades

Cristina Pedroche ha rebut un munt de crítiques pel seu vestit, però també alabances. Agradés o no l’original outfit d’enguany, una cosa està clara: la presentadora ha aconseguit el seu objectiu, acaparar atenció mediàtica. Tothom volia saber com anava vestida, el que ha ajudat la cadena a fer un màxim d’audiència històric.

Chicote i Cristina Pedroche, durant les Campanades del 2019   Antena 3

Chicote i Cristina Pedroche, durant les Campanades del 2019 / Antena 3

Un 26,5%: més de quatre milions i mig de teleespectadors van escollir Antena 3 per acomiadar l’any, el que representa un augment considerable respecte a l’any passat. Però això si ens fixem en les Campanades en si, perquè durant la resta del programa especial van tenir encara més audiència.

TVE va tornar a ser la cadena més vista, amb un 39,8% impressionant. Ara bé, ha patit una forta caiguda respecte l’any passat: fent cinc punts menys. La cadena que més creix és sorprenentment Telecinco, que va quedar en tercer lloc però que ha augmentat en teleespectadors. 

Anne Igartiburu i Roberto Leal, durant les Campanades del 2019   TVE

Anne Igartiburu i Roberto Leal, durant les Campanades del 2019 / TVE

Si tornem a Antena 3, cal destacar l’efecte Pedroche: no només han crescut durant el moment de les 12 Campanades, sinó que han retallat distància amb TVE també durant la resta de programa. De fet, ‘Vanitatis‘ ha calculat la mitjana d’audiència de tota l’emissió i es veu que pràcticament empaten: del 28,8% de La 1, a un 28,7% d’Antena 3. 

Resulta curiós veure com l’expectació al voltant del vestit de Cristina Pedroche ha anat augmentant. I és que les seves primeres Campanades van aconseguir un 9,7% d’audiència, mentre que ara, sis anys després, han arribat al 26,5%. Un rècord històric que caldrà veure si es repeteix l’any vinent. 

Nou comentari