Renfe retreu al Govern "queixar-se constantment" però no prendre "cap" decisió

Fonts de la companyia responen Calvet i recorden que Rodalies ha incrementat en un 2,4% els viatgers aquest 2018
La zona on va tenir lloc el xoc amb els trens accidentats
La zona on va tenir lloc el xoc amb els trens accidentats | ACN

 

Renfe ha acusat el Govern de "queixar-se constantment" però no prendre "cap" decisió tot i tenir competències per fer-ho, després que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, comparegués al Parlament i lamentés la falta de recursos i el mal estat de la xarxa de Rodalies. Per rebatre aquestes declaracions, fonts de la companyia han assegurat a l'ACN que els darrers anys hi ha hagut un creixement "constant" del servei, tancant el 2018 amb 125,3 milions de viatgers, que suposa un increment del 2,4%. També denuncien que el Govern mostra una "nul·la" preocupació pels ciutadans i ho atribueixen a "pur interès polític i partidista".

 

En aquest context, i després de la presència del conseller a la comissió de Territori al parlament, Renfe recorda a la Generalitat que tenen competències tant en l'establiment de serveis com en el de tarifes, per la qual cosa retreuen les "queixes constants" que, segons lamenten, "són una cantarella que fa 8 anys que dura".

 

De la mateixa manera, fonts de l'empresa desmenteixen l'afirmació de Calvet segons la qual no se'ls va convidar a participar en l'elaboració del Pla de Rodalies i asseguren que és "fals", per després afegir que totes les acusacions que l'executiu llança a Renfe són "un menysteniment constant" als més de 2.000 treballadors de la companyia a Catalunya.

 

Llançadora aeroport

 

Fonts de la companyia també han retret a Calvet que afirmés que Renfe "donava per fet" que seria el titular del servei de la llançadora a l'aeroport, mentre que asseguren que la proposta que el president de l'empresa, Isaías Táboas, va fer fa una setmana en relació al projecte es basava en "allargar el recorregut" d'una de les línies actuals, de manera que no es crearia una línia nova. De fet, afegeixen que la llançadora podria arribar a ser "perjudicial" per al conjunt del servei. En aquest sentit, expliquen que afegir trens llançadora en un túnel ja utilitzat per altres combois faria que tota la xarxa se'n ressentís, i apunten que aquesta situació s'accentuaria perquè el túnel actualment "ja està saturat".



Comentaris
Germà
La decisió realment bona seria fer fora Renfe de Catalunya
el problema se'n diu Espanya
tant de el problema fos de fa només 8 (en són 300) Però bé, retornant a RENFE, el mal ve des del 1848. des d'aleshores RENFE ens ha tractat com a ciutadans de segona... han promès inversions i s'hi han pixat al damunt, d'elles i de nosaltres. Recordeu el Vila i la Pastor com feien el numeret ?? ella feia un posat molt seriós, prometia un munt d'inversions per anar corregint la sequera d'un munt d'anys i res de res, seguim on érem, o pitjor. El problema se'n diu Espanya i no el corregirem
Es que el president Torra es de natural ploramiques
Pero con un par de copas de ratafia se viene arriba. Que prueben, a ver que tal.
Luna Barceló
Crec que amb aquestes referències està tot dit: "Renfe Operadora, que se encarga del transporte de mercancías y pasajeros, en régimen de competencia con otras empresas. También realiza el mantenimiento y fabricación de material ferroviario, participando en importantes proyectos nacionales e internacionales. ADIF, que gestiona vías, estaciones, comunicaciones, etc., cobrando un canon a las empresas usuarias de la red, entre ellas a Renfe Operadora." Si ens queixem, i ???
JUSEPH
Vaja, per Renfe les competencies que poden i han d'exercir la Generalitat es APUJAR LES TARIFES.
Xurriaca Pallaresa
Una vegada hi havia un carceller, que es queixava dels presos, perquè no el deixaven dormir durant el seu torn de vigilància.
@ Xurriaca Pallaresa
¡Es cierto! Se llamaba Torra, si mal no recuerdo. Al final lo resolvió mandando los presos a Madrid, y así pudo dormir la mona tranquilamente.
CèsarVNG
He estat molts anys usuari de rodalies. Vaig poder comprovar que la companyia era una merda de dalt a baix. Vaig fer més de cent queixes escrites. Les respostes eren completament insatisfactòries. Fins i tot una queixa va anar a una junta arbitral de consum. No tinc espai per a explicar les moltes deficiències de gestió de RENFE. Una conclusió: amb RENFE fora del servei de rodalies a Catalunya estic convençut que tot funcionaria mil vegades millor.
odisea
Todos los servicios del estado centralista son una mierda en Catalunya,Renfe Adif,Aena,y los puertos todos dependen de fomento ,de hispanistan.

envia el comentari