El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Govern espanyol, Seat i Iberdrola posen en marxa la primera fàbrica de bateries de l’Estat
  • CA

El govern espanyol crearà un consorci públic i privat amb Seat-Volkswagen i Iberdrola, obert a altres socis, per muntar la primera fàbrica de bateries a l’Estat espanyol, segons ha anunciat aquest dijous la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto. Ha assenyalat que aquest consocrci formarà part del primer dels Projectes Estratègics per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) que té com a objectiu la transició cap al vehicle elèctric i connectat

Així, en paraules de la ministra, el projecte “permetrà desenvolupar un conjunt d’actuacions que garanteixin a l’Estat les infraestructures, instal·lacions i mecanismes necessaris per fabricar de manera autònoma i competitiva un vehicle elèctrix connectat completament”. “Un compromís del govern espanyol perquè Espanya segueixi sent líder en la indústria de l’automòbil a nivell mundial apostant per una mobilitat sostenible“, ha afegit.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Oriol a març 04, 2021 | 14:38
    Oriol març 04, 2021 | 14:38
    Que t'hi jugues que la posaran a Madrid aquesta fàbrica?
    • Icona del comentari de: Pere Lluis G. a març 04, 2021 | 15:14
      Pere Lluis G. març 04, 2021 | 15:14
      Aixo es el que esta desitjan tot l'independentisme.
  2. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a març 04, 2021 | 15:11
    uno que vive en Tabarnia març 04, 2021 | 15:11
    ja comencen els tripijocs, de quan Iberdrola es un gran especialiste amb bateries recarregables? de cobrar la electricitat cara, d,aixo si que en sap un munt, aixo si les empreses molt mes avançades i expertes amb bateries pero que son petites aquestes no conten, cuidem las portes giratories, aquest pais del mamoneo no te solucio si la gent no s,organitza
    • Icona del comentari de: JordiP a març 05, 2021 | 10:23
      JordiP març 05, 2021 | 10:23
      Sort que això no és més que una paverada madrilenya i d'aquí no en sortirà res. Em recorda la situació que van muntar aquesta gent quan la Disney va tractar d'establir a Tarragona la Disneyland europea. Van aperèixer com bolets intermediaris que eren "els únics i exclusius" apoderats per a la contractació dels terrenys. Tant circ van muntar que un executiu de Disney va dir que "havien descartat Espanya perquè n'hi havia massa gent que es volia fer milionària en 48 hores". El projecte estatal "bateríes" només tirarà endavant si hi han subvencions "por un tubo".
  3. Icona del comentari de: Josep a març 04, 2021 | 15:23
    Josep març 04, 2021 | 15:23
    una altra patraña españorda
  4. Icona del comentari de: Català a març 04, 2021 | 16:12
    Català març 04, 2021 | 16:12
    A Oriol: no ho crec que la posi a Madrid. Aquesta mena d'indústria sol ser molt contaminant.
  5. Icona del comentari de: Català a març 04, 2021 | 16:12
    Català març 04, 2021 | 16:12
    A Oriol: no ho crec que la posi a Madrid. Aquesta mena d'indústria sol ser molt contaminant.
  6. Icona del comentari de: Pajaritu a març 04, 2021 | 17:28
    Pajaritu març 04, 2021 | 17:28
    Pero, pero... i el nostre Govern?. Ni está, ni se le espera. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
  7. Icona del comentari de: Jm a març 04, 2021 | 17:29
    Jm març 04, 2021 | 17:29
    Prop de Martorell vol dir l’anunci i el compromís amb la comunitar veïna de València de que tindra una gigafactoría de baterías para cotxes elèctrics ?????
  8. Icona del comentari de: Ricard a març 04, 2021 | 17:50
    Ricard març 04, 2021 | 17:50
    Interès de SEAT: tenir bateries sense haver-se de pagar una fàbrica, que es el que es fa normalment una automovilistica juntament amb un fabricant amb know how. Interès d'Iberdrola: no se sap (no aportaria res tret de soci financer i veure-les venir. Interès de l'estat: a falta de voluntat empresarial privada evitar que el grup volkswagen se'n vagi a fer els cotxes elèctrics per exemple a Eslovàquia. Fa oloreta.
  9. Icona del comentari de: David a març 05, 2021 | 09:16
    David març 05, 2021 | 09:16
    La fàbrica no serà a Catalunya Si jo fos el govern espanyol la posaria a Aragó, ja que així estaria "a prop" de SEAT i alhora fora de Catalunya (per si de cas) i a més, em serviria com a raó per passar el corredor "mediterrani" per Canfranc, que és pel que l'Estat està treballant des de fa anys i així evitar que passi per Cataunya.
    • Icona del comentari de: JordiP a març 05, 2021 | 10:34
      JordiP març 05, 2021 | 10:34
      El túnel de Canfranc no serà mai operatiu per a passatge i mercaderies a cost competitiu. Informat't millor. Las reparacions que es fan només seran útils per a propòsits turístics. No coneixes la zona, oi? Ho sento per la estació, que és una meravella.

Respon a Català Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa