Damm celebra la seva Junta General d’Accionistes 2020

La Junta ha aprovat els comptes referents a l'exercici de 2019, any en què va registrar una facturació de 1.385 M€, amb un increment del 10% respecte a 2018, i obtenint un benefici net de 120 M€

En el marc de la Junta General d’Accionistes de Damm, celebrada avui a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona, el president executiu de la companyia, Demetrio Carceller Arce, ha presentat els comptes de l’exercici de 2019, que mostren una facturació de 1.385 milions d’euros, la qual cosa va suposar un increment del 10% respecte a l’any anterior, i un benefici net de 120 milions d’euros, un 7% més que en 2018.

Segons ha assenyalat Carceller, els bons resultats obtinguts en el passat exercici han incrementat la fortalesa financera de la companyia i li han permès afrontar amb solvència l’important impacte que ha tingut la pandèmia en el desenvolupament de la seva activitat durant els primers nou mesos de 2020. En aquest sentit, l’hostaleria, essencial en el negoci de Damm, ha estat tancada durant gairebé tres mesos i, malgrat la gradual tornada a l’activitat, el sector ha operat molt per sota dels seus nivells habituals durant l’estiu. S’estima, a més, que un 20% dels establiments preveu no obrir de nou les seves portes. No obstant això, el mercat de la cervesa en el canal alimentació ha reflectit un augment del 21,5% entre gener i juliol de 2020, segons dades de Nielsen. No obstant això, aquest increment no compensa les pèrdues registrades pel sector cerveser a Espanya a causa del tancament de bars i restaurants, tal com ja es va avançar des de Cervesers d’Espanya.

El president executiu de Damm ha volgut destacar, especialment, l’enorme capacitat de resposta i adaptació del grup davant la crisi i ha agraït el compromís, l’esforç i el treball realitzat per les prop de 5.000 persones que formen part de la companyia per a minimitzar l’impacte de la crisi sanitària viscuda els passats mesos, fent un repàs de l’evolució i l’actuació del grup en cada moment. I és que, des que es decretés l’estat d’alarma a Espanya, el passat 14 de març, i després de declarar-se com a essencial el sector d’alimentació i begudes, totes les fàbriques de cervesa i aigua de Damm van estar plenament operatives per a garantir el subministrament de producte al mercat, assegurant sempre i, en primer lloc, la seguretat i salut de tot el seu equip humà. Tot això va ser possible “gràcies a les inversions realitzades en anys anteriors en innovació industrial i digitalització de processos, que van permetre mantenir la producció i ajustar-la a la demanda dels mercats, assegurant la salut de totes les persones“, ha assenyalat Carceller.

Així mateix, durant la seva intervenció, ha explicat les iniciatives desenvolupades per la Fundació Damm, que va posar a la disposició de les autoritats sanitàries tota la seva capacitat d’ajuda amb accions com el lliurament d’aigua, lactis, solució hidroalcohòlica o mobiliari a diferents hospitals i centres sanitaris de tot el territori nacional. En total, la Fundació va donar més de 300.000 litres d’aigua mineral a centres sanitaris, hospitals i entitats socials de més de 20 províncies.

 

Compromís amb l’hostaleria

Durant tot aquest període marcat per la incertesa i l’excepcionalitat i amb el sector hostaler com un dels més impactats, Damm ha mantingut un contacte continu amb els seus clients d’hostaleria i ha posat en marxa un pla de suport especial dirigit a tots els establiments. Una de les iniciatives impulsades per la companyia va ser la substitució gratuïta dels barrils que havien quedat començats abans del confinament en bars i restaurants. En total, Damm ha aportat més de 3,5 milions de litres de cervesa, l’equivalent a 18 milions de canyes, una quantitat de cervesa que, a més, posteriorment la companyia ha transformat en energia 100% renovable, fidel a la seva ferma aposta per l’economia circular.

En aquest sentit, Demetrio Carceller Arce ha destacat el creixement i valoració positiva de l’App Bar Manager, ja descarregada actualment per prop de 20.000 clients del sector. Durant aquests mesos, Bar Manager s’ha convertit en el principal canal de comunicació de Damm amb els seus clients, als quals ha anat oferint, a més de l’habitual consulta de consums, promocions i el contacte directe amb la companyia, una secció amb informació rellevant sobre el sector.

 

Govern Corporatiu

Damm aposta amb fermesa pel creixement sostenible de la companyia basat en un model d’economia circular. Per a continuar ampliant i desenvolupant criteris de gestió sostenible i mantenir la promoció d’una cultura empresarial amb la sostenibilitat com a pilar fonamental, s’ha anunciat també la creació del Comitè de Sostenibilitat, un òrgan específicament destinat a avaluar les propostes en matèria de sostenibilitat i garantir el seu encaix amb les directrius que emanin del Consell d’Administració.

 

Pilars de creixement

El president executiu de la companyia ha volgut finalitzar la seva intervenció recordant que el grup està immers en un procés de transformació que té com a objectiu el creixement sostenible. L’any 2019 Damm va introduir els seus productes a 13 nous mercats, aconseguint estar present a un total de 133 països. El manteniment de la seva expansió internacional, que actualment suposa el 30% de l’activitat de la companyia, és una plataforma de desenvolupament fonamental per al creixement del grup en els pròxims anys.

Damm s’ha convertit en una companyia generadora d’ocupació. Amb un creixement de plantilla entorn del 10% i la innovació constant impulsada en els últims anys en l’àmbit de la connectivitat, la formació o la cultura digital, la companyia compleix amb els més alts estàndards de la indústria 4.0, havent consolidat la implantació d’innovadores tecnologies des de l’inici de la cadena de valor a l’agricultura, fins a la relació amb els seus proveïdors i amb els clients.

Nou comentari