CaixaBank analitza els reptes del benestar social en la 3a Trobada d’Economia Sènior

La iniciativa, amb la col·laboració de l'Empresa Nacional d'Innovació i Atenzia, s'ha celebrat online i ha analitzat l'activitat econòmica i productiva relacionada amb la gent gran

Amb l’objectiu d’enfortir el model de benestar social i posar en valor la manera d’envellir, CaixaBank ha celebrat la tercera edició de la Trobada d’Economia Sènior, enguany en format online, durant els dies 23 i 24 de novembre. Aquesta tercera edició confirma la trobada com “un punt de referència per als professionals i empreses més rellevants de l’anomenada economia sènior”, destaca l’entitat financera en un comunicat.

L’esdeveniment, que compta amb la col·laboració de l’Empresa Nacional d’Innovació (ENISA) i Atenzia, està format per dues taules rodones en les quals s’aborden els reptes de l’estat de benestar i del model d’atenció social, el posicionament de la indústria davant les demandes de la població sènior i les innovacions tecnològiques i socials per  millorar la seva la qualitat de vida.

La primera taula rodona ha comptat amb una reflexió prèvia sobre societat i tecnologia a càrrec de Pilar Manchón, directora sènior d’Estratègia de Recerca en Intel·ligència Artificial de Google, i amb la participació de Antidio Fagúndez, del Grup Parlamentari Socialista; José Ignacio Echáinz del Grup Parlamentari Popular; Txema Guijarro, d’Unides Podemos; i Enrique Martínez de Ciutadans. Durant la trobada, que ha sigut presentada i moderada per Manuel Campo Vidal, president de Societat Civil pel Debat, els ponents han debatut sobre els reptes socials, polítics i tecnològics als quals ha de fer front la població sènior i com aquests afecten a la longevitat i benestar social. La sessió ha finalitzat amb un discurs de Benigne Lacort, conseller delegat de Atenzia i director de la trobada.

La segona taula rodona, que també ha estat moderada per Campo Vidal, ha comptat amb una introducció a càrrec de Carme Ruscalleda, xef 7 estrelles Michelín i 3 sols de la Guia Campsa-Repsol, sobre l’herència d’una cultura culinària “sàvia”. Patricia Alonso, directora de màrqueting i eCommerce de Adolfo Domínguez; Christian Martinell, External Communications Lead de Danone a Espanya; Estefanía Yagüez, Consumer Insights & Market Intelligence Director de L’Oreal; i Óscar López, president de Paradores, han abordar com els nous sèniors s’han convertit en un nou consumidor per a la indústria i com la indústria s’ha adaptat per fer front a les demandes d’aquest nou públic. El tancament de la trobada ha sigut a càrrec de Ramón Faura en representació de CaixaBank. Mitjançant l’organització d’aquesta trobada digital, CaixaBank, vol “col·laborar en la seva adaptació al context social i econòmic actual”.

CaixaBank, referent en banca socialment responsable

CaixaBank, que compta amb 2,7 milions de clients majors de 65 anys, es reivindica com “una entitat amb una vocació profundament social”. Fruit de l’herència que ha rebut, “l’entitat manté una actitud de servei als seus clients i a tota la societat en general”, destaquen els seus portaveus.

Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, present en el 100% de les poblacions de més de 10.000 habitants i en el 94% de les de més de 5.000, pot fer costat a la Fundació “la Caixa” en la seva tasca social, detectant necessitats d’entitats socials locals i canalitzant una part de la seva Obra Social. La col·laboració entre ambdues institucions fa possible que milers de petites i mitjanes entitats socials solidàries puguin accedir a ajudes econòmiques per tirar endavant els seus projectes. CaixaBank és l’única entitat que ofereix microcrèdits a persones amb garantia personal i sense avals, a través de MicroBank, per ajudar-los a impulsar els seus projectes

“L’actuació responsable de CaixaBank ha estat reconeguda pels principals organismes internacionals”, assegura l’entitat. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de responsabilitat corporativa. L’organització internacional CDP, per part seva, la inclou com a empresa líder contra el canvi climàtic. A més, Nacions Unides ha atorgat a les seves filials VidaCaixa i CaixaBank Asset Management, la màxima qualificació (A+) en inversió sostenible.

Nou comentari