Les oportunitats del cinema post-Covid

El streaming és més que una tendència; és el futur de l’entreteniment, que, a més, genera molts llocs de feina

La pandèmia de la COvid-19 va provocar una gran commoció en la industria de l’oci. La majoria de teatres, sales de concerts i cinemes varen romandre tancats com a mínim un any i la producció de cinema i televisió es va aturar durant mesos, la qual cosa va provocar centenars de milers d’acomiadaments i pèrdues milionàries.

I no només es varen veure afectats els que treballaven directament en la producció, sinó també les persones que recolzen el sector, com ara empreses de càtering, floristeries, empreses de transport per carretera. També va afectar als treballadors dels sectors que depenien de franquícies noves com ara les joguines, els libres o la roba.

Si bé, la industria cinematogràfica ha experimentat una sèrie d’efectes negatius a causa de la pandèmia, no tot ha sigut dolent. Per aquest motiu, si has perdut la teva feina, segueix llegint l’article i trobaràs el fil d’esperança que tots necessitem en aquest sector.

Augment del streaming

Els consumidors confinats a casa varen incrementar considerablement l’ús del streaming, tal com indiquen els increïbles avanços aconseguits per Netflix i Disney +, així com l’augment general dels videojocs.

Ara que ja estem vivint amb certa normalitat, les empreses de producció han utilitzat aquests serveis per estrenar la seva llista de pel·lícules. A Catalunya, per exemple, s’han reprès localitzacions de pel·lícules i també de culebrots. Tot comença a rodar de nou.

El streaming és el futur

El streaming és més que una tendència; és el futur de l’entreteniment, que, a més, genera molts llocs de feina.
Ara, es llançaran pel·lícules simultàniament als cines i en streaming o només en streaming, la qual cosa afectarà profundament al negoci del cinema. I el resultat serà una creixent inversió en els serveis de transmissió multimèdia i, a llarg termini, s’aconseguiran subscriptors fidels d’aquests serveis.
L’increment del streaming és un dels hàbits pandèmics que més probablement persistirà, tot i que encara hi ha futur per a les sales de cinema.

A llarg termini, la pandèmia beneficiarà als cinemes locals de propietat privada perquè tindran clients més fidels, més capacitat per prendre decisions que reflecteixin els gustos i els interessos locals i més oportunitats per organitzar esdeveniments cinematogràfics en comptes d’utilitzar les estratègies clàssiques d’estrena.

I la televisió també

La reducció de la producció i el fet de fer-ho en remot, provocarà molta més competència.
Els culebrots espanyols, per exemple, han tingut un “boom” a tot el món, la qual cosa ha donat als espanyols la oportunitat d’aconseguir feines en aquest sector.
És probable que la tendència continuï a mida que les empreses internacionals segueixin produint contingut de qualitat similar o fins i tot superior al de les empreses nord-americanes, per exemple.
Independentment del que depari el futur a la indústria de l’entreteniment, els experts creuen que aquests canvis tindran un efecte durador en la cultura i en els mitjans globals

Nou comentari