Laura Borràs és optimista en els processos judicials de l'art sacre entre Lleida i Aragó

"S'està treballant per cobrir l'espai buit, que colpeix i recorda el que no hi ha", afirma la consellera de Cultura
Fotografia de la família amb la consellera de Cultura, Laura Borrà s, a l'entrada del Museu de Lleida
Fotografia de la família amb la consellera de Cultura, Laura Borràs, a l'entrada del Museu de Lleida | ACN

La consellera de Cultura, Laura Borràs, s'ha mostrat aquest divendres optimista sobre la resolució dels processos judicials sobre l'art sacre que enfronten Catalunya i Aragó, referint-se a les peces del Museu de Lleida traslladades al Monestir de Sixena amb la intervenció de la Guàrdia Civil i al centenar d'obres originàries d'esglésies aragoneses que van pertànyer a la Diòcesi de Lleida que reclama el Bisbat de Barbastre-Montsó.

 

En declaracions als mitjans al Museu de Lleida i preguntada sobre el que espera del procés de Sixena, ha dit: "Soc optimista per naturalesa. En el procés en què estem immersos intervenen procediments que no són artístics que fa que estiguem expectants a tots els recursos, i fins que no hi hagi sentències definitives vetllarem per protegir el que considerem un patrimoni compartit".


 

La consellera ha dit que està en contacte amb l'exconseller Lluis Puig, ha recordat que ella era a Lleida l'11 de desembre al costat de l'ara president de la Generalitat, Quim Torra, i ha afirmat que és "colpidor" veure buits els espais fins llavors ocupats per les caixes mortuòries traslladades a Sixena.

Respecte a la reclamació als jutjats de 111 peces per part del Bisbat de Barbastre-Montsó, Borràs ha assenyalat que la Conselleria no està negociant res amb Aragó i que els procediments judicials segueixen el seu camí: "Seguirem treballant perquè el Museu de Lleida estigui dotat de la quantitat més gran de peces".

 

Borràs ha visitat la primera fase de remodelació de l'exposició permanent del Museu de Lleida, duta a terme com a conseqüència de la sortida de 44 peces procedents del monestir de Sixena.


 

El gran canvi en el discurs de la sala d'època renaixentista ho ha provocat la incorporació a l'exposició permanent de la taula 'Jesús entre els doctors de la Llei', atribuïda al Mestre de Sixena, cedida pel Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC).

 

La taula formava part del retaule major de l'església del monestir de Santa Maria de Sixena de què el Museu de Lleida exposa quatre taules més: Sant Agustí, Sant Ambrosi, Sant Pere i Sant Pau.

El fragment cedit pel MNAC s'exposa al costat dels altres quatre fragments conservats al Museu de Lleida. Això ha portat que les dues taules que havia exposades en aquest tros de paret, una que representa Santa Eulàlia i Santa Matrona i l'altra amb la representació de Santa Llúcia i Santa Àgueda, procedents també del monestir de Sixena, s'hagin mogut uns metres i ara ocupin el lloc on es trobaven quatre fragments d'alabastre del retaule de Santa Ana fins al passat 11 de desembre de 2017, quan se les van emportar tècnics aragonesos acompanyats de la Guàrdia Civil.


 

Des d'aquest divendres s'exposa també un conjunt de ceràmica de l'església de Sant Nicolau de Bellpuig, la majoria localitzats el 1970 a l'església de Bellpuig, en una sitja.




Comentaris
...SIEGFRIED...
...TRATAIS MEJOR A LOS MOROS QUE A LOS LATINOAMERICANOS DESCENDIENTES DE CATALANES...VOMITIVO...
Espanya és espoli
Si la justícia l'han d'impartir jutges espanyols seguint lleis espanyoles, ja sabem prou que no tornarà l'art espoliat mai més, i que tot el que els vingui de gust, se l'emportaran.

envia el comentari