TV3 ha retirat de la seva graella d’estiu la reposició del programa ‘Bricoheroes’ després de l’obertura per part del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) d’un període d’informació prèvia d’expedient sancionador en constatar un incompliment d’emplaçament de producte en diversos capítols de l’espai.
Fonts de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovials (CCMA) han assegurat a Europa Press que la retirada del programa, que ja s’havia emès en digital i es reposava ara la seva segona temporada en TV3, és arran de l’obertura d’expedient del CAC, i ha explicat que serà substituït per ‘Atrapa’m si pots’ i ‘No tenim vergonya’.
Les mateixes fonts han assegurat que l’espai presentat per Peyu i Jair Domínguez està en procés d’enregistrament de la seva tercera temporada i que es miraran totes les indicacions del CAC per a complir amb els requeriments.
Segons explica el CAC en el seu acord, consultat per Europa Press, en quatre capítols, emesos el 5 i el 6 de juliol la presència de marques té prominència i hauria de ser advertida al principi i al final del programa, així com al retorn de les pauses publicitàries. El CAC assenyala que en alguna presència de les marques té “prominència indeguda per influència del contingut editorial amb finalitats comercials i, per tant, pot constituir un supòsit de publicitat prohibida”.
L’informe del CAC sosté que les quatre edicions analitzades de ‘Bricoheroes’ contenen referències a productes, serveis o marques, de les quals set es presenten com a emplaçament de producte amb prominència, però sense elements que la facin indeguda, malgrat que detecta falta d’avisos a principi, final i volta de publicitat.
El CAC ha assenyalat que l’eventual incompliment del deure d’informar clarament el públic de l’emplaçament al principi i final del programa, i l’eventual incitació directa a la compra i prominència indeguda d’aquest producte es tipifica com a infracció greu, que segons la llei pot anar dels 12.001 als 90.000 euros.