TV3 segueix imbatible, també en les campanades, on ha arrasat en audiència. De fet, la televisió pública va ser líder durant la nit amb un 35% de share, una mica per sota del 39% que va registrar l’any 2020. Antena 3 va seguir de lluny a TV3 amb un 22,8% del share i Telecinco es va despenjar amb un 4.8%. La 2 va obtenir un share del 5.5% i La Sexta d’un 4.5%. Entre totes les televisions espanyoles sumen poc més del 35% que aconsegueix TV3 sola.

El liderat era previsible, donat que durant tot el 31 de desembre TV3 es va situar molt per sobre de la principal competència, Antena 3, amb una quota de pantalla de 18,4. A més, va liderar en diverses franges de la nit. Antena 3 va obtenir un 12,7 de quota seguida de lluny per Telecinco, amb un 9,7.

A l’Estat espanyol, Cristina Pedroche ha pres el lloc a TVE per primer cop a la història de la televisió i ha aconseguit que Antena 3 sigui l’opció més escollida per acomiadar l’any. La diferència, a més a més, és considerable: el 37,9% de share de la presentadora i Alberto Chicote, contra el 23,9% de TVE. L’efecte Cristina Pedroche segueix imparable vuit anys després i guanyen 10 punts respecte a les campanades de l’any passat, els mateixos que ha perdut Anne Igartiburu.

TV3 va tancar el mes de desembre sent líder per dotzè any seguit a una distància d’1,5 punts de la segona classificada, Telecinco, i a 2,8 punts de la tercera, Antena3, que manté una pugna amb Mediaset pel lideratge a l’Estat espanyol. D’aquesta manera, TV3 va batre un nou rècord i es va convertir en la primera televisió que aconsegueix ser líder dotze anys seguits a Catalunya. En total, TV3 ha liderat 120 mesos del total de 144 (un 83%). Fins al mes de maig, TV3 va ser líder durant 46 mesos seguits. El juny i el juliol no va poder mantenir el liderat per la retransmissió de l’Eurocopa a Mediaset, però a l’agost ja va recuperar la primera posició.

L’espai de TV3 més vist l’any 2021 va ser l’especial “Els resultats” de les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer. També són al rànquing la resta d’especials dedicats a les eleccions: “Les reaccions”, “El sondeig” i “El debat”.  Precisament, el 14 de febrer, TV3 va obtenir una audiència molt destacable, del 20,8%, amb més de 3 milions de persones que hi van connectar en algun moment de la jornada electoral. A banda dels espais electorals i de les transmissions esportives, els primers llocs del rànquing de l’any l’ocupen el “TN vespre”, el “TN cap de setmana migdia” i el “TN cap de setmana vespre”. I entre els espais més vistos de l’any també hi ha el “TN migdia”.

Comentaris

    Gonzalo Gener 02, 2022 | 16:34
    Y eso que los unionistas no la miramos. Estamos perdidos!
    Aigualit Gener 02, 2022 | 20:26
    Osti, m'acabo d'assebentar que hi ha un canal que es diu TV3. Perquè no s'avisat abans? el que m'he perdut durant anys.
    Luisnomeacuerdo Gener 02, 2022 | 22:29
    Que os gusta a los lazinazis mentir con los números, igual que los que votaron en el butireferemdum, la única cifra exacta la duración de la no repugblica de tractoria.

Nou comentari