El sector de la comunicació intueix un retorn al creixement aquest 2018

L’Institut de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL publica un estudi en el qual més de 400 professionals de la comunicació apunten quines són les perspectives de la indústria
Presentació de l'informa 'Outlook Blanquerna'
Presentació de l'informa 'Outlook Blanquerna' | Marc González

Després de la davallada durant la crisi econòmica que va esclatar el 2008, les empreses del sector de la comunicació apunten cap a un retorn al creixement per aquest any. Així ho apunta el resultat de ‘Outlook Blanquerna’, un informe realitzat per l’Institut de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna-URL. La majoria de les empreses asseguren que tenen l’expectativa de crear ocupació aquest 2018. L’informe també mostra que la principal preocupació dins del sector és l’evolució econòmica. Els perfils més buscats són tant persones amb experiència prèvia en el sector com joves amb un perfil digital. Finalment, el nou repte per les empreses és posar l’usuari a l’epicentre de l’activitat econòmica i professional.


 

Segons el Dr. Albert Sáez, professional de la comunicació encarregat de dirigir aquest estudi, l’objectiu d’Outloook Blanquerna és “oferir instruments a les empreses per prendre decisions, estrènyer vincles entre la recerca universitària i el sector i complementar altres investigacions consolidades”

 

‘Outlook Blanquerna’ conclou que la transformació digital no és una de les preocupacions principals pel sector del Màrqueting, la Publicitat i les Relacions Públiques. En canvi, pel que fa al periodisme, Sáez ha destacat “la dissonància existent entre les universitats i les empreses a l’hora d’enfocar la importància de crear un nou model de negoci”. Per últim, les principals preocupacions dins del sector audiovisual són el nou model de consum que han creat noves plataformes i l’evolució del clima polític, “potser perquè hi ha molt pes públic dins d’aquesta indústria”, ha apuntat Sáez.





Comentaris

envia el comentari