Canvi de lideratge a la premsa digital en català. Aquest mes de setembre El Món ha accedit al primer lloc en el rànquing de diaris nacionals, amb 2.169.102 lectors (navegadors únics, en llenguatge d’internet), just per sobre del diari Ara (amb 2.147.351 lectors) i d’El Nacional, que acaba en tercer lloc (1.965.288). Més enllà, a una certa distància, apareixen capçaleres de llarga tradició com El Punt Avui, amb 779.179 lectors, i l’edició catalana d’El Periódico, que frega el mig milió (486.743). Tot això amb dades oficials auditades per OJD.

En aquesta dinàmica ascendent d’El Món hi conflueixen diversos factors. D’entrada, una línia periodística i editorial independent, amb la prioritat en els continguts, ja siguin informatius, d’opinió o fotogràfics. Fruit d’aquest impuls és la renovació en la direcció periodística, que des d’aquest mes de setembre recau en Sílvia Barroso. El Món, en tant que grup periodístic, també ha apostat seriosament per la diversificació de capçaleres territorials i temàtiques, invertint recursos en informació local (Tot Barcelona i Món Terrassa són els dos projectes amb més audiència) i, també, en la conformació de mitjans especialitzats, com VadeviBalears VadeviVadegustMón Planeta o Món Esport (aquest últim, líder absolut de la premsa esportiva en català, amb un rècord de 145.002 lectors aquest mes de setembre).

La incorporació de Joan Marc Salvador com a director de l’àrea de programació i de Nerea Rodríguez com a responsable de l’expansió de xarxes impulsa el creixement global del grup, que també ha teixit aliances amb d’altres iniciatives locals a MataróSant CugatSabadell i el Vallès Oriental

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa