Menys freqüència de pas de Ferrocarrils pel coronavirus

El servei en hora punta serà del 60% i la resta de la jornada, del 40%
Viatgeres a un comboi dels FGC | Laia Tardós

 

 

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) reestructurarà el servei de trens a partir d'aquest dimarts, 17 de març, a les línies metropolitanes per fer front als requeriments del Govern en la lluita contra el coronavirus. D’aquesta manera, la companyia adequa l’oferta d’acord a la demanda i a les indicacions rebudes per part del Govern i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona.

 

 

El servei en hora punta serà del 60% i la resta de la jornada, del 40%. Quedarà suprimit el servei L12 (Reina Elisenda). A la línia Barcelona-Vallès, durant les hores punta hi haurà 4 trens/hora a l’S1 (Terrassa); 4 trens/hora a l’S2 (Sabadell); 6 trens/hora a l’L6 (Sarrià-Pl. Catalunya) i 6 trens/hora a l’L7 (Av. Tibidabo). Durant la resta del dia, a les línies S1 i S2 hi haurà 3 trens per hora mentre que a l’L6 i L7 es mantindran les 6 freqüències.

 

 

Tot i aquestes modificacions, FGC desaconsella viatjar excepte per raons inajornables i, per aquest motiu, recomana als clients que es vegin obligats a desplaçar-se que s’informin sobre les possibles afectacions al servei a través dels missatges de megafonia d’estacions i d’interior de tren, que consultin les vitrines informatives, el web www.fgc.cat, l’app d’FGC, el seu compte de Twitter o truquin al telèfon d’informació 012.

 

 

 

Increment de les mesures higièniques

A més, en el marc de la resposta de la pandèmia del COVID-19 a Catalunya, FGC ha realitzar un seguit de mesures de caire informatiu i organitzatiu dirigides als clients i al conjunt del personal amb l’objectiu de minimitzar el risc d’infecció i assegurar alhora la prestació del servei, preveient l’evolució de la situació. En aquest sentit, FGC ha elaborat un Pla de contingència pel coronavirus COVID-19 i ja des de començaments de setmana passada ha activat diverses mesures higièniques, seguint els protocols sanitaris, per evitar tant com sigui possible els contagis.

 

 

Així, perquè els clients no hagin de tocar les botoneres dels trens, els maquinistes obren i tanquen les portes. A més, les màquines de venda de bitllets i les botoneres dels ascensors de les principals estacions es netegen cada hora. També es netegen amb producte desinfectant diàriament barres, agafadors, botoneres, tauletes, mampares, endolls i marcs de finestres de l’interior de trens a totes les línies. D’altra banda, per augmentar la protecció del personal, s’ha tancat al públic el Centre d’Atenció al Client i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista. L’atenció a l’usuari es fa via telefònica. En l’aplicació de totes les mesures, FGC actua en tot moment atenent a allò que dictaminen el Govern i l’ATM de Barcelona.