L'aparcament amb parquímetre a la plaça del Pi, quan es resolgui la peatonalització

Des de l'Ajuntament expliquen que l'aparcament amb parquímetres ja està en marxa per aplicar-se quan es resolgui el PUOSC
Les places d'aparcament tindran una limitació de 30 minuts per estacionar-hi
Implantació de la zona regulada d'aparcament a 30 minuts, fa poc menys d'un any | Toni Alfaro

 

 

L'aparcament a la plaça del Pi de Bellaterra es resoldrà a través de parquímetres i amb l'establiment d'una zona verda efectiva i funcional. Així ho projecten des de l'Ajuntament de Cerdanyola, que ja va atacar aquesta problemàtica l'any passat, amb la implantació de 14 places d'aparcament gratuïtes i limitades a 30 minuts. Ara, però, el projecte de peatonalització de la plaça, presentat per l'EMD de Bellaterra a través d'un Pla únic d'obres i serveis de Catalunya (PUOSC), fa tornar la idea d'implantar una zona verda efectiva.

 

 

Així ho va explicar el regidor de Relacions amb Bellaterra del consistori, Víctor Francos, durant la reunió mantinguda amb el veïnat sobre diferents temes de preocupació per Bellaterra per part de diferents membres del consistori, entre ells l'alcalde Carles Cordón. Ara, Francos explica que el projecte de peatonalització de la plaça pot marcar el ritme de la implantació del pàrquing regulat a la plaça central del barri, però que aquest últim ja s'està treballant per part dels tècnics municipals. 

 

 

"No serà ràpid, perquè falten moltes coses, però m'agradaria que això entri en vigor quan acabi el projecte de fer peatonal la plaça del Pi", assegura al BellaterraDiari. La idea, afegeix, és què "en el moment en que es faci el projecte urbanístic de la plaça del Pi, qui vingui pugui aparcar durant dues hores". I és que la regulació contempla aquest temps màxim, de forma gratuïta pels residents a Cerdanyola i Bellaterra i de pagament pels forans. 

 

 

El regidor assegura que aquest canvi en l'aparcament està emmarcat dins el Pla de Mobilitat global de Cerdanyola del Vallès, que al seu torn engloba el de l'EMD de Bellaterra. Un Pla, aquest últim, que aposta fortament per unes pilones al Camí Antic que, durant l'últim Ple de la Junta de Veïns, des del govern de l'EMD encara defensaven, tot i que argumentaven que s'hauria d'esperar a la sentència del judici interposat pel contenciós des de l'Ajuntament de Cerdanyola. Tot i això, Francos es mostra positiu sobre la implantació d'una zona verda definitiva

 

 

Ubicació projectada per l'aparcament dissuassori plantejat per Ferrocarrils
Ubicació projectada per l'aparcament dissuasori plantejat per Ferrocarrils | Redacció

 

 

El pàrquing de darrere de l'estació, incongruent segons l'Ajuntament

Preguntat també per la idea de construir un aparcament just al darrere de les vies del tren i l'estació, al carrer de Vila Puig de la Universitat Autònoma, Francos explica que hi va haver una idea proposada des de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per construir-hi un pàrquing dissuasori. Aquesta proposta es va enviar a l'EMD, que l'hauria presentat a l'Ajuntament.

 

 

Tanmateix Francos no ho veu clar: "a nosaltres posar pàrquings dissuasoris, perquè la gent agafi el tren en comptes del cotxe, ja ens sembla que és el que toca, però molts veïns d'altres poblacions vindran a aparcar, i més sent Bellaterra zona 1". El regidor va assegurar que no tenia sentit fer un aparcament més "si un dels problemes de Bellaterra és que hi ha molts cotxes". 

 

Per part de l'EMD, ha manifestat no voler fer declaracions en aquest sentit