Comença la construcció del Museu Aeronàutic de Catalunya a l’Aeroport de Sabadell

La Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya es va fundar fa 22 anys, el 1995, amb la finalitat de recuperar, mantenir i divulgar el patrimoni aeronàutic català. L’objectiu més ambiciós de l’entitat, la construcció del Museu Aeronàutic de Catalunya, ha començat per fi aquest mes a ser una realitat. El proper mes de febrer està previst que s’inauguri.
aerotendencias.com
aerotendencias.com | Cedida

 

 

L’entitat, que té la seu a l’Aeroport de Sabadell i una delegació al Centre Cultural Aeronàutic del Prat de Llobregat, ha desenvolupat des de la seva creació una sostinguda tasca cultural i formativa, ja que en el seu hangar taller s’han educat diversos centenars de joves en les tècniques de manteniment i recuperació d’aeronaus. Una part aquestes persones van realitzar després la formació de tècnic de manteniment d’aeronaus i treballen en el sector aeronàutic.

 

A mesura que desenvolupava aquesta tasca i posava en marxa, des de 2003, exhibicions a l’Aeroport de Sabadell estàtiques i en vol dels seus avions la major part dels mesos de l’any (tercer diumenge del mes), gestionava poder aixecar a la zona nord de l’aeroport una gran instal·lació que fos el museu de l’aviació de Catalunya, igual que el que hi ha a l’aeroport de Quatre Vents ho és d’Espanya.

 

 

 

 

La instal·lació, que ha començat aquest mes a aixecar-se en una parcel·la de 10.500 metres quadrats, que AENA va cedir a FPAC l’any 2000, ha hagut de sortejar nombrosos obstacles administratius amb les administracions local i autonòmica. L’hangar que es construeix ha hagut de passar els últims anys un laboriós procés d’acomodació en els plans urbanístics de Sabadell.

 

 

 

Inversió de 500.000 euros

A més, la crisi econòmica ha estat un altre obstacle que ha condicionat i, per tant, reduït, la mida del projecte. L’entitat va deixar durant diversos anys de rebre subvencions, la qual cosa ha comportat un esforç addicional per a socis i amants de l’aviació, que han realitzat i realitzen donatius per contribuir a les despeses que comporten les exhibicions mensuals de l’entitat.

 

L’hangar que es construeix tindrà una superfície de 1.500 metres quadrats i serà el de major superfície de l’Aeroport. Es destinarà a albergar alguns dels avions en vol de l’entitat i a la conservació d’altres que es mostraran en exhibició estàtica en una zona que estarà enjardinada als voltants de l’hangar.

La construcció de l’hangar comporta una inversió que ronda els 500.000 euros. Aquests diners s’han reunit durant anys i és fruit d’aportacions realitzades principalment per la Generalitat de Catalunya, la desapareguda Fundació Aena (ara Aeroports Espanyols i Navegació Aèria) i ‘La Caixa‘.

 

f