Comerciants i entitats signen el Sant Jordi bellaterrenc

Durant la jornada va haver-hi un degoteig constant de veïns a la plaça
(d'esquerra a dreta) Jordi Macarulla, Josep Maria Riba, Víctor Montferrer, Gabriel Martínez, Gustau Folch i Manuel Trallero
(d'esquerra a dreta) Jordi Macarulla, Josep Maria Riba, Víctor Montferrer, Gabriel Martínez, Gustau Folch i Manuel Trallero | J. Tardós

 

Mira les fotografies de tota la diada

 

Gràcies a la implicació d'alguns comerços i entitats, Bellaterra va viure, un any més, un Sant Jordi d'iniciativa popular impulsat des del món comercial i associatiu. 

 

  

Qui va tenir-ne el protagonisme va ser el quiosc i llibreria Paper's que, a més d'instal·lar un estand amb llibres a la plaça del Pi, va convidar a diferents autors bellaterrencs per vendre i firmar les seves obres. Per la seva banda, la Unió de Veïns, va col·laborar amb la dinamització de la jornada, presentar als escriptors a micròfon obert i entrevistar-los durant la tarda.


 

  

També a la plaça, el Grup Escolta Bellaterra va encarregar-se de l'habitual venda de roses, que va acompanyar, aquest any, amb la venda d'espases de fusta pintades pels seus infants.

 

  

Per Víctor Montferrer, gerent de Paper's, va ser un Sant Jordi "molt bo", amb degoteig constant de bellaterrencs a la plaça. Va ser, pel quiosc i llibreria, el primer Sant Jordi que va afrontar en dia laborable, ja que les dues últimes edicions van coincidir en dies festius. El taller de manga a càrrec de les artistes locals Sara López i Verónica Monge va ser un èxit i els autors convidats: Manuel Trallero, Gabriel Martínez, Víctor Mengual, Gustau Folch i Jordi Macarulla, van poder explicar les seves obres i fer tertúlia amb tots els assistents.


Pel que fa a les vendes, Montferrer destaca que "van aconseguir mantenir-les al nivell de l'any passat", qüestió que "ja és un repte", per un negoci que ha vist una lleugera davallada de clients des de l'octubre del 2017. Entre els motius, el seu gerent argumenta que "es tracta d'un espai que ja no és tan necessari", a causa de la irrupció d'internet en l'habitual lectura de premsa diària i descàrrega gratuïta d'obres literàries. Montferrer també atribueix el suau descens de clients a una possible baixada d'habitants a Bellaterra o la voluntat de "gastar menys" d'algunes famílies.

 

  

El Grup Escolta va vendre totes les roses per segon any consecutiu i ja es planteja, per l'any vinent, fer una comanda més gran. Els escoltes també van aprofitar la diada per publicitar la caminada popular Bellaterra-Montserrat, que organitzaran el 12 de maig.


 

  

Per acabar, la Unió de Veïns va aconseguir tenir més presència que l'any passat i col·laborar en "una jornada cada cop més concorreguda i exitosa", segons Josep Maria Riba, el seu president. Per Riba, el més positiu va ser "l'ambient cultural i la tertúlia que es va aconseguir generar", tot i destacar que "van trobar a faltar suport institucional", ja que, "malgrat tenir cedida completament la competència de cultura, cap membre de govern ni de cultura van assistir-hi". El material utilitzat va ser llogat o aportat directament des de l'associació.