7 trucs per aprimar-se... caminant!

No serveix passejar, però amb aquestes tècniques, notareu la diferència
Aprimar-se caminant és possible
Aprimar-se caminant és possible | Cedida

 

Caminar a pas lleuger és una activitat senzilla i agradable que us ajudarà a aprimar-vos, encara més, si esteu a dieta. Això sí, perquè sigui efectiu, heu de tenir en compte 7 punts clau:

 

Caminar un mínim de 150 minuts a la setmana.

L'ideal és una sessió diària de mitja hora, i la durada no ha de ser mai inferior a 20 minuts.

 

Acompanyeu l'activitat física amb plaer.

Trieu el moment idoni, música o companyia, evitant caure en la monotonia.

 

Camineu a més de 4,8 km/h.

La velocitat a la que camineu és essencial per perdre pes. Segons el Col·legi Americà de Medicina de l'Esport, per a un adult sa el més aconsellable és caminar a una velocitat entre els 4,8 km/h i els 6,4 km/h.

 

Controlar les pulsacions.

Un exercici físic adequat és aquell que exigeix al cor unes pulsacions d'entre el 60 i el 80% de la freqüència cardíaca màxima. Es calcula restant a la freqüència màxima cardíaca (220) l'edat que teniu. Així, si teniu 40 anys, el resultat és de 180, la xifra sobre la qual s'ha d'aplicar el percentatge esmentat.


Atenció a la tècnica.

Com més músculs movem, més calories es cremen. Cal acompanyar la caminada amb un moviment de braços constant i rítmic.

 

Combineu intensitats i exercicis.

És important fraccionar el temps de la sessió en trams de diferents intensitats, i completar la caminada amb una taula d'abdominals d'entre cinc i deu minuts.

 

Camineu amb roba i calçat adequat.

Portar les sabatilles apropiades ajuda a obtenir el resultat desitjat.




Comentaris

envia el comentari