Montse Bové (Padró i Família): "El consum de vermut s'ha d'entendre com un hàbit saludable"

La responsable comercial del celler de Bràfim (Alt Camp) diu que els Premis Vinari van motivar l'equip a treure una nova gamma al mercat
Montse Bové, amb la gamma Vermouth Padró & Co
Montse Bové amb la gamma Vermouth Padró & Co | Vins Padró

 

- Els Premis Vinari sempre han tractat molt bé els seus vermuts, tant els que surten sota la marca de Padró & Co com els Myrrha. No ens explicaran la fórmula, però què diria que els fa tan atractius?

El balanç entre la dolçor de les misteles i l'amarg de les infusions d'herbes pot ser un dels aspectes decisius a l’hora de valorar-los així de bé.

 

- Li hem sentit a dir que “els Premis Vinari ens van esperonar a seguir endavant i donar valor al nostre producte”. A què es refereix?

El celler ha elaborat misteles, vins rancis i vermuts des de fa més de 100 anys, però tradicionalment els hem comercialitzat a doll. Prendre la decisió d'embotellar el vermut Myrrha i tot seguit guanyar un Vinari de Bronze amb el Myrrha Reserva ens va fer reflexionar i pensar que potser no teníem un mal vermut. Va ser llavors que vam decidir treure un nou producte "Premium", que destaqués per la imatge i per la qualitat, a partir de les misteles velles de la bodega i de les fórmules antigues que encara conservàvem. Així va nàixer la gamma Padró & Co, un projecte on s’hi ha implicat tot l’equip del celler des del primer moment.

 

- Per tant, creu necessaris uns Premis Vinari de vermuts?

Els Premis Vinari són dels pocs certàmens de vermuts que existeixen a l’Estat, i per tant, són un referent pel consumidor que s’interessa per l’aperitiu, i que segurament valora els reconeixements a la qualitat que atorga el concurs. La tradició d'empreses elaboradores de vermut a Catalunya fa que el concurs encara sigui més necessari perquè precisament es fan ressò d’aquesta realitat i la divulguen a mercats d’aquí i fora.

 

La caixa amb què presenten els quatre vermuts clàssics, i el Rojo Amargo, amb el tub cilíndric
La caixa amb què presenten els vermuts clàssics, i el Rojo Amargo amb el tub cilíndric | Vermouth Padró & CO

 

- Ho apuntava fa un moment, la nova marca “Premium” ha fet una gran aposta per la imatge, que naix a partir d’un concepte molt trencador i exclusiu. D’on surt la inspiració?

El packaging de la gamma Padro & co combina el concepte vintage, en record a la tradició d’aquesta beguda, amb una mirada més actual, més innovadora del producte. Vam triar els arabescos com a element central perquè recorden la forma de les fulles, les flors i les espècies, grans protagonistes del vermut. L’etiqueta, ovalada, recorda les tradicionals bótes del celler, i hem utilitzat una tipografia d’estil Stencil, utilitzada pel marcat i numerat dels túnels originals del celler del segle XIX. A més, la presentació dels quatre vermuts clàssics es fa en una caixa de fusta inspirada en les antigues caixes de transport d’ampolles de vi retornable, que utilitzàvem al celler cap als anys seixanta del segle passat. L’última incorporació a la família ha estat el Rojo Amargo, amb una imatge lluminosa -és el vermut que il·lumina els teus moments!- que presentem amb un estoig cilíndric amb les mateixes estampacions.

 

- Aquesta aposta agrada al mercat?

D’entrada, els vermuts clàssics Padro & Co amb la caixa de fusta van aconseguir el Doble Or a un concurs molt important de San Francisco i el Rojo Amargo, amb el seu estoig cilíndric, ha estat reconegut amb el premi WOW al certamen International Wines Spirit de Londres.

 

- I a part dels premis i reconeixements, ara també cal celebrar l’obertura de la Casa Vermouth Padró, un espai per la divulgació del producte i la seva elaboració. Amb quin objectiu naix el projecte?

Després de tants anys elaborant vins i explicant-los, vam detectar una cosa curiosa. Al mercat del vi, tots expliquem i quasi ningú pregunta. Al mercat dels vermuts, ningú explica i tothom pregunta. La Casa Vermouth Padró és una eina per poder explicar i poder acostar una mica més el procés d’elaboració dels vermuts al consumidor.

 

- El vermut viu un moment dolç?

Molt dolç, diria jo.

 

- Com veu la indústria vermutera a Catalunya?

Veig que cada dia s’hi apunten nous consumidors que fan que la “moda” vagi en augment. I crec que la indústria hauria de d’aconseguir que aquests consumidors coneguin l'excel·lent qualitat dels vermuts i que el seu consum amb moderació i responsabilitat s'entengui com un hàbit saludable. És molt important també que el consumidor cada dia aprengui i conegui millor el món del vermut, com s'elaboren, quins tipus de botànics s’utilitzen...

 

-Quins han de ser els reptes de futur del sector? 

El repte està en aconseguir que el consumidor conegui i apreciï les diferències entre les marques i tipus diferents de vermuts. Com passa amb els vins, ens hem de trobar que demani un vermut o un altre en funció del moment i de les preferències.

 

- I els seus, tenen algun projecte en ment o és hora de consolidar el que ja han posat en marxa?

Per l'equip comercial és prioritari consolidar el producte actual al mercat i l'equip tècnic ja fa més d'un any que treballa amb dos vermuts que esperem vegin la llum en poc temps.

 

 

Els Premis Vinari del 2018 tenen obertes les inscripcions per poder participar a la seva quarta edició. Més informació seguint aquest enllaç.

 

 





Comentaris

envia el comentari