Laura Prats (Miró): "Fem un vermut amb caràcter, que perdura en la memòria del consumidor"

La responsable de màrketing de l’empresa reusenca fa balanç dels guardons obtinguts als Premis Vinari dels vermuts

Premis Vinari dels vermuts catalans 2017Laura Prats, recollint el guardó al Millor Vermut d'Altres Estils dels Vinari 2017 | Jordi Play 

 

- Fa gairebé un any que van reconèixer el vostre Rojo Fusión com el Millor Vermut d'Altres Estils dels Premis Vinari. Quin balanç en feu?  

- Un reconeixement així sempre és positiu. Per nosaltres és molt important que es valorin els nostres vermuts, però que es reconeguin aquells que s’escapen dels més tradicionals, és a més un orgull. El Rojo Fusión està fet i pensat amb el xef Paco Pérez (5* Michelin), amb qui vam estar investigant durant un any per trobar un vermut mediterrani. Creiem que s'ha assolit l’objectiu.

 

- De fet, aquest no és el primer Vinari que premia els vostres vermuts. Què fa que el vostre producte agradi? 

- Ens mantenim fidels a la tradició del vermut de Reus, el que porta triomfant des de fa més de 100 anys! Som poques empreses que hem sobreviscut tots aquests anys i estem molt orgullosos que la nostra empresa familiar porti tantes generacions elaborant l’autèntic vermut de Reus.

Però per sobre de tot, hi ha l’aposta per la qualitat. Per elaborar els nostres aperitius fem maceracions d’herbes i diferents botànics molt exclusius durant mesos per obtenir-ne els millors aromes i sabors per les fórmules de vermuts Miró. D’essència molt mediterrània, fem un vermut amb caràcter, que perdura en la memòria del consumidor.

 

- El vermut català té el reconeixement que es mereix o segueix a l'ombra dels italians i francesos? 

- Existeixen tres tipus de vermuts, els italians, els francesos i els catalans; no crec que ningú faci ombra a l'altre, simplement són tres estils diferents de vermut. I el cert és que el consumidor s'interessa pel que beu i se n'informa, cosa que veig un avantatge per als vermuts catalans.

Sigui com sigui, el vermut de Reus és avui dia una marca ja reconeguda, tenim una tradició que fa que la gent el valori molt. Als Estats Units, per exemple, hi venem producte i ens demanen expressament que a l’etiqueta hi posi “aperitiu català” i que es vegi bé el segell d’”autèntic vermut de Reus”.

 

- Tu ets la quarta generació d'una família amb llarga tradició vermutera. Què significa aquesta indústria per a tu, a nivell personal? 

- Per a mi? Un orgull! El nostre èxit durant quatre generacions ha estat el de saber combinar la tradició i l’essència amb la innovació, passant de tenir un casa que comercialitzava vins i licors a Cornudella del Montsant a estar presents a més de 30 països. Això no ho haguéssim aconseguit sense tenir un producte d’altíssima qualitat. I el que m’agrada més és veure com el consumidor cada vegada més valora el producte, vol saber com es fa i ens arriben moltíssimes peticions per conèixer-nos.

 

Presentació de la nova imatge de Miró
Presentació de la nova imatge de Miró | Foto: delCamp.cat

 

- Parlem molt del producte, però ara Miró també és notícia per la renovació d'imatge. Què us porta a canviar el packaging?

- Ja fa més d’un any i mig que vam començar a treballar-hi perquè crèiem que havíem de donar un aire més fresc i modern al producte. El líquid no el canviarem, per tant, la feina estava en el packaging. Ens volíem modernitzar sense deixar de banda el nostre esperit de tradició.

En tot cas, estem molt contents del resultat, l’empresa que ha fet el disseny ha sabut captar perfectament la nostra essència, jugant per exemple amb la rosa de Reus, que ens reafirma com un vermut reusenc i de llarga tradició.

 

- El vermut continua vivint un moment dolç?

- Si! I tant! El vermut és un producte molt ben valorat, la gent de la meva generació va tenir una època que considerava que el vermut era una beguda de l’avi, però en poc temps van començar a descobrir què era el vermut i s’ha anat introduint a les cases, bars... el vermut seguirà viu mentre la gent hi cregui, entre ells els bars i restaurants que entre tots, hem fet que també es promocioni aquesta beguda. Els elaboradors encara tenim una gran feina a fer, però crec que anem per bon camí.

 

- L'aposta local pel producte és clara: es posen en marxa rutes vermuteres, el producte ha entrat a la cuina i pastisseria, i a més, s’ha creat la marca “Vermut de Reus”. Com ho valores?

- És molt important que els elaboradors i marques del Vermut de Reus estiguem organitzats per poder fer créixer aquesta marca, i ara ho estem. L’Ajuntament també hi creu i és molt important. S’ha fet una feina de donar a conèixer la marca però encara s’ha d’explicar més. Tenim un valor que molts llocs no tenen i s’ha de fer que la gent ho sàpiga. Ara, ja som vuit marques després que s’hi hagin incorporat tres més -...- i això farà que les sinèrgies encara siguin més grans i tots en sortim beneficiats.

 

- Quins reptes de futur s’ha de marcar el sector? 

- Crec que hem de seguir mantenint la qualitat del producte, no perdre l’essència i intentar entre tots dignificar una mica més aquesta beguda. Seguir treballant per donar a conèixer què fem i com ho fem (sense explicar la fórmula secreta, clar!). I que sigui una beguda accessible a tothom, que en puguin gaudir persones de totes les edats, des dels joves fins els adults.

 

Els Premis Vinari dels vermuts catalans celebren aquest 2018 la seva quarta edició i les inscripcions per a participar-hi estan obertes fins a mitjans de maig. Més informació, seguint aquest enllaç

 





Comentaris

envia el comentari