La patronal del vi català aposta per la promoció conjunta per a ser més competitius al món

En la seva assemblea anual, l'Asssociació Vinícola Catalana, va plantejar la necessitat d'acostar el vi als més joves

 

La patronal del vi català valora molt positivament la tendència alcista de consum de vi català, en especial, dels vins amb Denominació d’Origen. Una evolució que s’observa, diuen, sobretot en els mercats internacionals, seguint la línia creixent dels darrers anys. 

 

Alemanya és el principal país en consumir vi català, seguit de Bèlgica, Estats Units, Regne Unit i Japó.

 

Valentí Roqueta, president de l’Associació Vinícola Catalana, va encoratjar als empresaris  a seguir en aquesta línia, durant la celebració de l’assemblea anual de l’entitat, que va tenir lloc al Celler Les Vinyes del Convent d’Horta de Sant Joan, a la DO Terra Alta. 

 

“El nostre sector ha de seguir apostant per la qualitat i fomentar la marca conjunta dels nostres vins per seguir sent competitius a nivell internacional. En aquest sentit, des la nostra organització es portaran a terme accions que donin a conèixer el territori català: el nostre paisatge i el nostre patrimoni vitivinícola ” va manifestar Valentí Roqueta als participants de l’assemblea.

 

Actualment, l’AVC representa a la majoria d’empreses vinícoles catalanes , el 85% del total del vi tranquil català, i formen part de les onze denominacions d’origen existents.

 

Durant la reunió de la patronal, també es va advocar per la importància d’invertir en la formació dels futurs professionals i consumidors, “hem d’apropar el vi als més joves des d’una vessant cultural i un consum responsable i moderat. En aquest sentit, estem organtizant seminaris als instituts i  a les escoles que expliquin els coneixements bàsics sobre el tast, així com les particularitats dels vins propis de les nostres onze denominacions d’origen catalanes”.

 




Comentaris

envia el comentari