Denominació d'Origen Montsant

!--akiadsense-->

La Denominació d’Origen Montsant es mostra molt satisfeta amb el 2018 des de tots els punts de vista: comercials, de verema, de reconeixement… Ha estat un any intens on la DO s’ha afermat tant al mercat interior com a l’exterior. A l’espera de les dades de comercialització d’enguany, tot indica que s’igualaran o es superaran les més de 6 milions d’ampolles venudes el 2017, xifra que reflecteix els bons resultats que estan tenint les accions que la DO Montsant ha portat a terme al llarg dels darrers anys, dedicant una part important dels seus esforços als principals mercats exteriors tant amb accions en el punt de destí com amb diferents missions inverses.

En aquest sentit, aquest 2018 arrencava amb una agenda internacional ambiciosa, que va portar a la DO Montsant fins al Japó, Suïssa o Alemanya per presentar els seus vins en actes programats i dirigits als professionals del sector del vi d’aquests països.

Molts van ser també els professionals que, gràcies a les missions inverses, van poder conèixer la DO Montsant trepitjant el terreny. Importadors i prescriptors vinguts de Suïssa i dels Estats Units van visitar el territori per conèixer de primera mà les tipicitats i característiques de la DO Montsant, així com els principals projectes en els quals es troba immersa la DO actualment, com són el projecte de zonificació, el de caracterització de Garnatxes i Carinyenes i el projecte LIFE.

Aquestes accions, no només han servit per obrir camins comercials als cellers sinó que, a més, han reportat prestigi i reconeixement a la DO Montsant que, des d’aquest mateix any, ha passat a formar part de les zones vinícoles estudiades a la prestigiosa Napa Valley Wine Academy, que ha creat un programa d’ambaixadors amb l’objectiu de conscienciar sobre el territori, els vins i les persones que hi ha darrere de la DO Montsant a nivell internacional. Gràcies a aquest programa, la DO compta ara amb 6 ambaixadors als Estats Units, amb perfils reconeguts per la seva labor en l’àmbit de l’ensenyament i amb l’objectiu de formar altres professionals.

Implantació dels controls de producció

Enguany la DO Montsant també ha intensificat el seu programa de control per garantir la traçabilitat i la qualitat final dels vins Montsant. Després de la prova pilot de l’any passat, aquest any arrencaven els controls del registre vitivinícola amb la voluntat de continuar aportant garanties de qualitat als consumidors i als professionals del món del vi.

Els resultats finals de la verema han estat positius, amb més de 7 milions de quilos de raïm que han suposat un lleuger increment de la producció respecte a 2017, i amb un molt bon estat fitosanitari.

Un 2019 amb una important agenda internacional

El 2019 tornarà a ser intens per a la DO Montsant pel que fa a la seva estratègia comercial a nivell internacional. Berlín, la Xina, Alemanya o el Japó són alguns dels països presents a l’agenda d’aquest pròxim any, sigui amb expedicions comercials o amb missions inverses que permetin apropar el territori als professionals de tots aquests països, que es troben entre els principals importadors de vins Montsant.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa