El redisseny dels vins d'Espelt destaca la consciència ecològica del celler

"L’Empordà del bon beure" i "l’Empordà surrealista" renoven etiqueta amb tècniques d’impressió innovadores i un ús matisat del color per demostrar la maduresa dels vins. Les contraetiquetes mantenen els haikus amb missatges clars per facilitar l’elecció al consumidor.
Espelt redissenya la seva imatge
Espelt redissenya la seva imatge | xx

Espelt Viticultors ha renovat la imatge de 5 vins de gammes diferents per demostrar la seva evolució enològica, adaptar-se a nous públics i tendències del mercat i fer evident la seva aposta ecològica. Les noves etiquetes mantenen l’ADN de l’Estudi Mariscal, que les ha treballat des dels inicis, però ara hi ha una intervenció més minimalista amb elements nous basats en tècniques d’impressió com ara relleus, vernissos o troquelats. La mediterraneïtat, la natura i l’art perviuen en el redisseny de les etiquetes d’Espelt com a valors intrínsecs. Estudi Mariscal treballa amb la idea original que “els vins d’Espelt sedueixin primer al lineal, però que després ofereixin innovació i creativitat”.


El redisseny neix de la necessitat de dotar la imatge de més sofisticació, i reflectir el creixement enològic i la consolidació al mercat dels vins del celler. No obstant, amb el redisseny també es busca atraure al públic més inquiet, jove i atrevit per una banda i per l’altra traslladar la consciència ambiental i ecològica del celler i la seva mediterraneïtat. També ha estat una prioritat diferenciar les diferents gammes a través de la imatge. Sauló, Lledoner i Vailet, dins de la gamma l’Empordà del bon beure, incorporen una imatge més atrevida, amb un disseny que inclou troquelats d’il·lustracions minimalistes que deixen passar la llum a través de l’ampolla. Els vins de l’Empordà surrealistaCoralí i Mareny, s’han renovat amb il·lustracions noves que ressalten sobre fons clars i inclouen acabats en relleu. Vidiví i Efímera s’inspiren en el món vegetal, amb il·lustracions a pinzell. Efímera recull la il·lustració d’una flor sobre fons blanc en paper de cotó i Vidiví mostra una branca de tonalitat vermella sobre fons blau obscur que combina sobre el negre de l’ampolla. El Sol i Vent Blanc 2017, el primer blanc 100% ecològic d’Espelt, s’inspira en el seu germà negre però amb una identitat pròpia. El disseny és una mirada al món marí amb un fons d’un banc de peixos sobre color verd que cobreix el fons de l’etiqueta.És un cupatge de macabeu, lledoner blanc i lledoner roig, un vi franc que macera amb les mares durant 4 hores en dipòsit d’inox.En nas, notes de fruita blanca i fons d’infusionat: tocs de camamilla, cap d’ase, farigola i romaní. En boca, és un vi voluminós i sedós.


 

Espelt Viticultors manté a la contraetiqueta de les ampolles els haikus empordanesos, escrits que defineixen els vins amb la personalitat de qui els ha fet i amb la idea de connectar amb les noves maneres de llegir-los. Des del celler s’ha treballat amb diferents nivells de descripció dels vins. Amb més profunditat i descripció tècnica, hi ha les fitxes professionals. A l’etiqueta dels vins, en canvi, es busca un missatge clar, directe i concís per al consumidor per fomentar la cultura del vi i facilitar-li la tria.




Comentaris

envia el comentari