Raventós i Blanc diu que no a Corpinnat per manca d'"ambició i valentia"

Des del celler afirmen que no s'han sumat a aquesta nova marca perquè no hi ha la voluntat de crear una nova denominació d'origen i l'acusen de ser "una estratègia de màrqueting"

Raventós i Blanc no se suma a Corpinnant perquè no neix amb la voluntat de crear una nova Denominació d'Origen. A través d'un dur comunicat han donat explicacions sobre la seva decisió. 

 

Expliquen que a principis d'aquest any, dos elaboradors representants de dos dels cellers fundadors de Corpinnat, i en nom d'aquesta associació van convidar a Raventós i Blanc a ser membre fundador, però van decidir que no. 

 

  

Creuen que "no hi ha voluntat ni ambició clara ni explícita de lluitar i treballar per una nova Denominació d'Origen. Corpinnat es presenta com a una marca col·lectiva; i com a tal la seva única fi és de marca, i així es desprèn dels Estatuts de l’Associació i Reglament d’Ús de la Marca. En cap d’aquests documents es parla de la voluntat de crear una DO. I tampoc així se’ns va transmetre durant el transcurs de la reunió. És, segurament, una bona estratègia de màrqueting".

 

 

Per Raventós i Blanc, continua el comunicat, "estem davant l’associació d'un grup de cellers dins de la DO Cava. Una de tantes altres col·laboracions, o grups que s'han anat gestant al llarg dels últims anys -sempre dins de la pròpia DO-, recordem “caves singulars” de la PIME Cava o bé la molt recent qualificació de “cava de paratge

  

qualificat”. Una vegada més, dins de la pròpia DO es creen “grups” “clubs” en aquest cas, a esquenes del propi Consell. En un nou intent que es queda “a mig camí; curt”, al nostre entendre".

 

 

Expliquen també, que quan al novembre del 2012, Raventós i Blanc va decidir sortir de la DO Cava, va ser per considerar que aquesta Denominació d'Origen no representava els interessos ni somni futur d'una denominació basada en criteris vitícoles; i no de mètode. Una decisió que implicava "decisió, valentia i suposa molt d’esforç i sacrificis. No veiem cap d'aquestes qualitats en la decisió de crear Corpinnat. Perquè els motius són purament de marca. No veiem un objectiu comú clar pel reconeixement vitícola d’una zona geogràfica". 

 

Finalment consideren que els criteris per adherir-se a Corpinnat són poc exigents. Es permet no tenir vinya pròpia; es permet tenir un 75% arrendat amb contracte mínim de 3 anys i l'ús de varietats que no siguin pròpies. 

 




Comentaris
Roser
Gràcies per explicar-ho. Els lectors, la gent, els consumidors estem moltes vegades privats de la veritat dels fets, o aclariment de les notícies, o veure diferents punts de vista.
Josep m.
Llàstima que no hagi hagut acord. Els vins i caves de Raventós i Blanc són fracament interessants i recomanables; i a més, fan una aposta molt potent per reinvindicar la importància del territori en el producte final. Crec que és un celler que encara no té el reconeixement que mereix pel rigor que demostra dia a dia. D'altra banda, els cellers integrats a Corpinnat fan uns caves excel·lents que dignifiquen aquest producte. Per tant, continuaré fent confiança a uns i altres. Bona feina !
ton c.
els de Raventós i Blanc, tenen raó, s´hauría d´éssert més valent i crear una nova denominació, si es quer aixó es pot fer a Catalunya sense que hi fiquin les grapes des-de Madrid. Detota manera opino com el de més amunt, tots fan bons caves i seguiré comprant-ne dels dos.
Joan Roure
Com diu Josep M, és una llàstima. He seguit atent les notícies sobre aquesta nova marca CORPINNAT i penso que és molt necessària en el context del sector cava, on l'estratègia low-cost prima per damunt de la qualitat. Crec que aquests elaboradors són valents i no primen els interessos propis. Tant de bo tingui èxit la iniciativa i ben aviat haguem de decidir si volem un Corpinnat o un Champagne parlant en termes de qualitat.

envia el comentari