Els japonesos els prefereixen Premium

El país nipó ha incrementat el consum d'aquests caves en un 12% el darrer any
La periodista, durant la visita a les vinyes de Juvé & Camps
 

 

Si Asia s’està convertint en un mercat rellevant en el consum de Cava, hi ha un país d’aquest continent que destaca amb diferència: el Japó. L’any 2016, aquest país va ocupar la 6a posició mundial en volum d’exportacions de Cava, amb un total de 8 milions i mig d’ampolles, un increment del 9% respecte l’any anterior. Els consumidors japonesos tenen especial interès en aquest vi escumós i estan disposats a pagar preus elevats pels Premium. Bona mostra n’és el consum dels Caves Reserva i Gran Reserva al país nipó, que ha viscut un augment respecte l’any anterior d’un 12%.

 

Aquest interès de Japó cap al Cava queda demostrat amb les constants visites de premsa japonesa a la regió del Cava. La darrera d’elles ha estat la de la periodista Yasuko Nagoshi, de la reconeguda revista Wands Magazine. Nagoshi ha visitat un total de 9 cellers productors de Cava per conèixer de primera mà els primers Caves de Paratge Qualificat. En paraules de Nagoshi, “tots els wine lovers de Japó tenen ganes de provar els Caves de Paratge que van sortint al mercat”. Al llarg d’una intensa setmana, la periodista ha trepitjat els paratges d’Alta Alella, Casa Sala, Castellroig, Codorníu, Gramona, Juvé & Camps, Recaredo, Torelló i Vins el Cep. El seu programa de visites s’ha completat amb una masterclass al Consell Regulador del Cava, on ha estat rebuda pels seus responsables tècnics.

 

Sota la coordinació de l’Institut del Cava, aquesta és la tercera visita de la periodista japonesa, que ja va venir al 2015 per escriure un ampli article sobre la varietat del xarel·lo en els Caves i al 2016 per escriure’n un sobre el Cava i els seus dosages. Com a resultat, Nagoshi ha publicat en els darrers anys extensos articles d’investigació sobre el Cava en aquesta publicació especialitzada en vins.

 




Comentaris

envia el comentari