La gamma alta de vins i caves ja representa el 55% de la facturació de Cordoníu

La companyia tanca el primer semestre del curs 2017-2018 amb uns beneficis d'11 milions d'euros, un 61% més que el mateix període de l'exercici anterior i anuncia canvis a la presidència
Porta d'entrada a la Codorníu actual
Porta d'entrada a la Codorníu actual | Codorníu

 

El grup Codorníu Raventós, ha tancat el primer semestres del curs 2017-2018 amb uns beneficis d'11 milions d'euros, el que suposa un increment del 61% en relació al mateix període de l'exercici anterior. La companyia va liderar el mercat estatal a k'exercici fiscal 2016-2017 amb uns ingressos de 236 milions d'euros. 

 

En línia amb el pla estratègic del grup Codorníu-Raventós passa per una aposta pels producte d'alta gamma, que de fet ja suposa un 55% de la facturació global de la companyia. Segons Javier Pagés, CEO de la companyia "estem en el camí correcte; en tres anys hem crescut 20 milions d'euros amb les gammes Premium/Prestige com Viña Pomal, Anna de Codorníu, Legaris i Raimat" i afegeix que "el canvi d'estratègia ja iniciada l'any 2015, fonamentada en una millora dels marges per preu, mix i eficiències està suposant un augment per ampolla superior al doble dígit ".

 

En el segment de cava, que representa el 50% de la xifra de negoci del grup, la companyia va créixer un 3% al mercat estatal, per sobre de la categoria que va créixer un 2,3% (dades IRI 2017). Cal destacar la bona marxa d'Anna de Codorníu, amb un augment del 5%, a un preu de venda dues vegades per sobre de la mitjana del mercat.

 

El negoci de vins tranquils, que suposa ja el 50% del grup, va créixer un 7% en el mercat espanyol. Creixement que ve donant-se de forma sostinguda per vuitè any consecutiu, havent doblat la facturació des de 2009.

 

L'àrea internacional representa el 47% de les vendes amb creixements molt notables de les gammes altes tant en cava com a vi, en línia amb l'estratègia.

 

Una línia estratègia que va portar al grup a deixar de fer vi per altres marques el que va suposar una crisi empresarial amb un Expedient de Regulació d'Ocupació  que preveia l'acomiadament de 100 persones. Després d'un estira i arronsa amb els sindicats finalment es va arribar a un acord i van ser 71 els treballadors acomiadats. 

 

Javier Pagès i Mar Raventós

 

Futur relleu a la presidència del grup

 

Després de més de quaranta anys a la companyia i una vintena al capdavant de la presidència del grup Codorníu Raventós, Mar Raventós es jubilarà a finals de 2018. Està previst que el fins ara CEO del grup vitivinícola, Javier Pagés Font, assumeixi la presidència, donant pas a un procés de selecció per escollir el nou executiu que dirigirà la companyia.

 

Raventós, de 65 anys, es va unir al grup Codorníu Raventós amb tot just 24 anys. Des de l'any 1976 va passar per múltiples departaments fins que, l’any 1998, va ser escollida presidenta del grup Codorníu Raventós. Durant la seva presidència, i amb Javier Pagés al capdavant de la direcció, el grup ha viscut una de les etapes més decisives de la seva llarga història, amb la compra de cellers i vinyes, així com una expansió estatal i internacional molt important.

 

A día d’avui, el grup té 10 cellers situats a la DO Cava, al Priorat, Costers del Segre, Conca de Barberrà, Rioja, Ribera del Duero, Nara Valley a Califòrnia i a Mendoza a Argentina. 





Comentaris

envia el comentari