Castell d'Or exporta un milió d'ampolles de cava als Estats Units en 5 anys

El grup de 9 cellers cooperatius compta amb acords amb distribuïdors a Washington, Boston i Chicago per comercialitzar els seus caves arreu del país.
Els responsables dels cellers de Castell d'Or.
Els responsables dels cellers de Castell d'Or. | Migració

 

El grup de cellers Castell d’Or, de Vilafranca del Penedès, ha exportat en els darrers cinc anys 900.000 ampolles de cava als Estats Units. És el balanç dels diversos acords que el grup ha tancat des del 2012 amb diversos distribuïdors locals i que li han permès tenir presència comercial a tot el país, inclosa Alaska. Per aquest projecte d’expansió als Estats Units Castell d’Or ha comptat amb el suport del programa Catalan Wines impulsat per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa-. Aquesta iniciativa ofereix assessorament personalitzat als cellers catalans i organitza tastos a tot el món per donar a conèixer els seus vins i caves entre sommeliers, importadors, xefs i distribuïdors.


En concret, Castell d’Or ha tancat els acords comercials amb importadors de Seattle (Washington), Boston (Massachusetts) i Chicago (Illinois), fet que els permet oferir els seus caves en cadenes d’alimentació selecta, botigues especialitzades i directament en restaurants. El grup es va introduir als Estats Units l’any 2012 amb la venda de 40.000 ampolles. Segons la responsable de vendes a Castell d’Or, Mercè Pujals, l’empresa es va interessar pels Estats Units “perquè es preveia que hi hauria un creixement del consum de cava”, la línia de negoci en què es volien centrar per a aquest país donada “l’elevada competència que es troba en el camp del vi”. Les vendes de cava als Estats Units suposen el 14% de la facturació total de l’empresa vitivinícola. D’acord amb Pujals, “els consumidors estatunidencs cada cop entenen millor que el cava és un vi espumós fermentat de manera tradicional, tot i que encara cal fer més esforços perquè el coneguin en profunditat”. “Els consumidors de vi que també beuen cava encara representen un percentatge petit, però sabem que el 80% dels qui proven el cava per primer cop n’esdevindrà un consumidor habitual”, assegura.

 

Castell d’Or, nascut l’any 2005, està format per 9 cellers corporatius i té la seva seu central a Vilafranca. Amb una quarantena de treballadors, l’empresa està present en 38 països de tot Europa, Àsia i Amèrica i actualment centra els seus esforços en reforçar-se als Estats Units, el Canadà, Japó, Brasil, Mèxic i Rússia. De fet, Castell d’or exporta el 80% de la seva facturació, que l’any 2017 va arribar als 13 milions d’euros.




Comentaris

envia el comentari