L'equip de govern presenta l'esborrany del Pla Local d'Infància

El document, que està obert a les aportacions dels grups municipals, recull una vintena d’accions prioritàries per millorar la situació dels infants i adolescents de la ciutat
El Pla passarà pel ple de juny
El Pla dels infants passarà pel ple de juny | Redacció

 

L’equip de govern ha presentat aquest dilluns als grups municipals l’esborrany del Pla local d’infància i adolescència 2018-2021 per tal que puguin fer-hi les seves aportacions, tenint en compte que el document se sotmetrà a l'aprovació dels regidors i regidores al ple del pròxim mes de juny. La proposta inclou una vintena d’actuacions relacionades amb la situació dels infants i adolescents rubinencs.

 

El document presentat aposta per la participació d'aquests col·lectius, que seran representats per entitats com la Taula d'Infància i Adolescència o el Consell dels Infants, entre altres. Aquest ordena les futures accions en cinc grans eixos: promoció de vida i hàbits saludables, foment de la igualtat, treballar per un entorn segur, augmentar la participació dels infants i adolescents en la vida pública i reforçar el treball en xarxa de tots els serveis implicats.

 

L’esborrany del Pla d’infància i adolescència recull una vintena d’accions específiques que s’emmarquen en un o més d’aquests eixos. Una part són reformulacions de programes i serveis ja existents per adaptar-los a les necessitats actuals, com per exemple: millorar la difusió i fomentar la continuïtat entre el Casalet, l’Espai Creixença i l’Espai Quitxalla; ampliar la xarxa de Camins escolars segurs; organitzar tallers sobre la utilització de xarxes socials a primària i secundària per a mestres, famílies, infants i joves; revisar el protocol d’absentisme escolar; i reforçar la xarxa 0-6. L’altre gran paquet d’accions inclou nous programes i serveis, entre els quals destaquen un programa de reforç de les habilitats per a la criança, que proposa agrupar tots els recursos destinats al treball d’habilitats parentals; la recerca d’estratègies i consells que afavoreixin la implicació de les famílies en la criança i educació dels seus fills i filles; i l’ampliació i bon aprofitament dels recursos de reforç escolar, mitjançant la creació d’una guia que reculli tota la informació sobre aquests recursos.

 

Per elaborar el Pla local d’infància i adolescència, s’ha comptat amb la implicació dels propis infants i adolescents, així com dels agents que intervenen en la seva atenció. El procés ha inclòs entrevistes a professionals, enquestes a entitats i a alumnat de 1r d’ESO, i sessions de treball amb el Consell d’Infants i Adolescents.





Comentaris

envia el comentari