L'AUP proposa ampliar les voreres del carrer Cadmo

La idea pretén aprofitar les obres que es faran en aquest carrer amb l'objectiu de millorar-ne la semaforització
La proposta de l'AUP consisteix a aprofitar les obres que s'hi faran per ampliar-ne les voreres
La proposta de l'AUP consisteix a aprofitar les obres que s'hi faran per ampliar-ne les voreres | AUP

 

Tal com ja va anunciar al ple del mes passat, l’AUP ha presentat un seguit d'al·legacions sobre el projecte d’ampliació de la xarxa de semàfors del carrer Cadmo. La formació alternativa demana que s’aprofitin les obres per ampliar-ne les voreres i així millorar l’accessibilitat en un carrer que, tal com manifesten, "resulta clau per connectar les bandes est i oest de la ciutat". 

 

Segons l'AUP, tot i tenir aquesta rellevància, les voreres del carrer es troben en molt mal estat i no compleixen la normativa d’accessibilitat. És més, consideren que entre el carrer Doctor Gimbernat i el carrer Pau Claris la vorera és tan estreta que és fins i tot perillós pels vianants, especialment quan passa l’autobús. Per executar el projecte de millora de la xarxa de semàfors que proposa el govern, l'AUP apunta que caldrà aixecar i tornar a posar la vorera.

 

Per aquest motiu, els membres de la formació expressen que "cal aprofitar l’aixecament del paviment per fer directament una ampliació de les voreres, per així evitar doble costos d’aquí a un temps, ja que tard o d’hora serà necessària l’ampliació d'aquestes". Concretament l’AUP proposa ampliar les voreres entre el carrer Joaquim Blume i Prat de la Riba. Des de la formació expliquen que aquesta acció implicarà que en el tram entre el carrer Gimbernat i el carrer Pau Claris es perdi un sentit de circulació, i per tant caldrà pensar una alternativa tant pels cotxes com pel transport públic. 

 

Per poder facilitar el trànsit des del cantó oest cap a l'est de la ciutat, l'AUP proposa mantenir la direcció est a tot el carrer Cadmo. És a dir, direcció des de carrer del Pont cap a carrer Prat de la Riba. Això, consideren, tindria dues implicacions. La primera, que el carrer Pau Claris hauria de canviar de sentit fins a trobar-se amb la carretera de Terrassa. La segona, que s'hauria de canviar el sentit de circulació del carrer Passeig del Bullidor entre la carretera de Terrassa i el carrer Gimbernat (direcció oest), i també del carrer Gimbernat entre el carrer Passeig del Bullidor i Cadmo (direcció est). La formació apunta que en principi el bus hauria de poder fer aquest recorregut, tot i que creuen que caldria estudiar el gir a la cantonada del carrer Gimbernat - Cadmo. En principi, però, "hi hauria d'haver prou espai per treure una mica de vorera sense afectar l'accessibilitat i facilitar la maniobra de l'autobús".

 

Per tots aquests motius, l'AUP demana que el Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Rubí estudiï la viabilitat d'aquestes propostes i, en cas de ser viables, que "s'incloguin al projecte i es calculi el nou pressupost per tal de dur-lo a terme".

 

 





Comentaris

envia el comentari