Les obres a la línia del Vallès d'FGC permetran més freqüència de pas a Rubí

S'invertiran més de 3 milions d'euros per millorar la línia
Obres de millora al túnel 4 de la línia Barcelona-Vallès de Ferrocarrils | Cristóbal Castro

Les obres de manteniment de la línia Barcelona-Vallès d'FGC han de permetre que Rubí disposi d'una freqüència de pas de trens de 5 minuts. Una millora en el servei que se suma a la inversió de més de 3 milions d'euros a la línia al seu pas per Rubí que ha de seguir garantint "la fiabilitat del servei". Així ho ha assegurat durant la visita d'obres al Túnel 4 de la línia el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull.

 

Una visita que s'ha celebrat la matinada d'aquest dimecres, 17 de maig, i en la qual el conseller ha estat acompanyat per l'alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa; l'alcalde de Sabadell, Juli Fernández; i el president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó.

 

Les obres que s'estan realitzant, per Rull, "són bàsiques per donar fiabilitat al sistema". En aquest sentit, ha destacat que FGC té "uns nivells de puntualitat altíssims, de més del 99%", i que, "per garantir-ho, necessitem fer un manteniment de gamma molt alta". D'aquesta manera, s'estan canviant les travesses, les vies i el balast a tota línia.


Una inversió de 3,7 milions d'euros en unes obres que tenen "un nivell de risc altíssim", ha remarcat el conseller, ja que "el gran miracle d'aquestes obres és que comencen a les 12.30 hores de la matinada, però a les 5 els trens ja circulen amb tota normalitat". En aquest sentit, ha destacat la "intensitat de l'actuació" i la "capacitat de fer-ho sense posar en risc el bon funcionament del servei ordinari", en una línia per on circulen uns 450 trens diaris.

 

En aquesta línia, el conseller ha manifestat la voluntat que "tot el conjunt de la xarxa ferroviària catalana, no només les que gestiona FGC, sinó també les que gestiona ADIF, tinguessin aquest nivell de fiabilitat", remarcant que, "per garantir-ho, cal inversió i actuació molt intensa".

 

Lactuació afectarà directament Rubí, ja que passaran més trens. "En el moment en què entrin en funcionament els 15 nous trens, a partir del 2019, estem parlant que la freqüència de pas a la línia de Terrassa, passa de 7-8 minuts a 5 minuts, i la de Sabadell de 10 a 5 minuts. En aquest sentit, Rull ha remarcat que "quan parlem d'un metro, estem parlant d'un metro en totes les conseqüències".

 




Comentaris

envia el comentari