FEM Vallès proposa noves línies de bus per afavorir la mobilitat interna dels ciutadans a la regió

La plataforma reclama una autoritat de Transport del Vallès per cobrir la demanda de mobilitat d'1,4M d'habitants a la regió
El Vallès necessita més línies de bus per afavorir el transport intern del Vallès
El Vallès necessita més línies de bus per afavorir el transport intern del Vallès | Ajuntament de Ripollet

La plataforma FEM Vallès proposa una xarxa intermunicipal de Bus ràpid entre comarques per conformar una malla conjunta entre ferrocarril i bus públic a escala Vallès.

 

El Vallès suposa el 53% del total de la mobilitat entre les grans àrees de la regió de Barcelona, dels quals el 22% del total són pròpiament interns del Vallès i el 29% són desplaçaments radials amb la capital. 

 

"La xarxa a escala regional està constituïda, bàsicament, per les Rodalies ferroviàries, però a l’interior del Vallès la mobilitat entre municipis és molt accentuada i forma una malla de relacions pròpia i desatesa" explica l'estudi de FEM Vallès. Per motius de treball o d'estudis, els ciutadans surten dels municipis i s’adrecen a la rodalia no pas sempre cap a Barcelona. Segons FEM, la responsabilitat de l'oferta de Bus actual recau sobre els ajuntaments, amb limitacions de no poder travessar els límits del terme municipal i depèn del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya en les línies entre municipis; "concessions sense un model integrat, talment con si el Vallès fos com una comarca poc poblada i no un territori poblat i complex d’1,4 milions d’habitants del Vallès que demanen una atenció específica a la seva mobilitat".


 

En aquest sentit, FEM Vallès es reclama una autoritat intermunicipal del Vallès per atendre la demanda interna, amb una oferta sòlida de Bus i considera que l’Àrea Vallès seria l’autoritat idònia per desenvolupar la funció de coordinar les línies urbanes i interurbanes. 

 

Objectius de les noves línies Bus Ràpid Vallès–rV

 

  •  Una xarxa intermunicipal de Bus ràpid d’articulació comarcal. Una malla conjunta entre Ferrocarril i Bus de serveis públics a escala Vallès.
  • Amb origen/destí a les principals estacions de Ferrocarril i Bus.
  • Una xarxa de Bus alimentada pels serveis ferroviaris de Rodalies (RENFE i FGC).
  • Una malla de primer nivell de Bus, que alimenta el Bus urbà i altres línies interurbanes.
  • Una malla que reconeix de l’estructura del Vallès (un mapa mental per a la ciutadania).
  • Una xarxa de servei entre nodes i amb parades intermèdies a una distància tipus al voltant de 700m a 1km (superior al Bus urbà).

Mapa creat per la proposta de les noves línies de Bus Rà pid
Mapa creat per la proposta de les noves línies de Bus Ràpid | FEM Vallès